تاریخ امروز :پنج‌شنبه , 21 اکتبر 2021
international-business

ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی: بازارکار و درآمد

بیشتر دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را تمام می کنند، با در نظر گرفتن دلایلی تصمیم به ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد می کنند. برخی از این دانشجویان برای مقطع ارشد در همان مجموعه رشته کارشناسی خود آزمون می دهند و برخی دیگر تصمیم می گیرند وارد رشته جدیدی شوند. احتمالا شما که تا به اینجا آمدید علاقه مند به تحصیل در ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی هستید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ماهیت ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی

اقتصادهای چین ، ژاپن و هند در بین ده کشور برتر جهان (به ترتیب دوم ، سوم و پنجم) قرار دارند که نشان دهنده این واقعیت است که اکثر تولید ناخالص داخلی (GDP) در حال حاضر خارج از ایالات متحده و اروپا تولید می شود است. تجارت بین المللی شامل کلیه فعالیت های تجاری است که برای ترویج انتقال کالا ، خدمات ، منابع ، افراد ، ایده ها و فناوری ها در مرزهای ملی صورت می گیرد.

گرایش بازرگانی بین المللی یکی از کاربردی ترین و بهترین رشته های علوم انسانی و حوزه مدیریت است. دانشجویان این رشته در دوران تحصیل خود با مفاهیم نظری بازرگانی داخلی و خارجی، مفاهیم نظری مدیریتی، نحوه انجام واردات، صادرات، اجرای پروژه های بین المللی،  نحوه تدوین قرار داد های بازرگانی خارجی آشنا می شوند. این دانشجویان با مهارت های آکادمیکی که به دست می آورند نقش بسیار زیادی در تامین نیاز های توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی دارند.

The-nature-of-international-business

The-nature-of-international-business

چرا بازاریابی بین المللی را انتخاب کنیم؟

دکتر روبرت وب ، دانشیار مشارکت و استخدام جهانی و مدیر برنامه های کارشناسی ارشد توضیح می دهد: “در یک محیط تجاری و اقتصادی جهانی که همیشه در حال تغییر است ، مطالعه تجارت از دیدگاه بین المللی برای فارغ التحصیلانی که قصد کار در مرزها و فرهنگ های بین المللی را دارند ، بسیار حیاتی است.”  مطالعه بازاریابی بین المللی به شما امکان می دهد ببینید چگونه جهانی شدن باعث افزایش “ارتباط” مشاغل ، بازارها ، مردم و اطلاعات در سراسر کشورها شده است.

علاوه بر این ، مهارت هایی که دانشجویان از تحصیل در این رشته به دست می آورند، بسیار مورد توجه کارفرمایان است. این تقاضا به فرصت های مختلف در طیف وسیعی از محیط ها و  بخش های شغلی تبدیل می شود .

دروس امتحانی کنکور ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی

بعد از انتخاب رشته، داوطلب باید برای مطالعه دروس مجموعه امتحانی برنامه ریزی کند تا قبل از رسیدن تاریخ آزمون منابع درسی را تمام کرده باشند. با شروع ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1400، سازمان سنجش به منظور معرفی دروس امتحانی مجموعه های امتحانی دفترچه ای در سایت خود منتشر می کند. بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه کارشناسی ارشد سال 1400 در سایت سازمان سنجش داوطلبان علاقه مند به این رشته باید خود را برای پاسخ دادن به دروسی مانند زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، ریاضی و آمار، تئوری های مدیریت، اقتصاد خرد و کلان، تحقیق در عملیات، بازاریابی آماده کنند.

ضرایب دروس امتحانی کنکور ارشد بازاریابی بین المللی به ترتیب دروس

تنها دانستن دروس امتحانی مجموعه امتحانی مدنظر برای موفقیت در رشته مورد علاقه کافی نیست. داوطلب باید ضرایب هر کدام از دروس را نیز بداند تا برای دروس با اهمیت بیشتر زمان بیشتر اختصاص دهد.

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)3تئوری های مدیریت3
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام2اقتصاد خرد و کلان2
ریاضی و آمار2تحقیق در عملیات2
بازاریابی4
ضرایب دروس امتحانی کنکور ارشد بازاریابی بین المللی

مهارت و شایستگی ها برای ورود به ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی

مهم ترین مهارت برای موفقیت در این رشته داشتن مهارت ارتباطات بین فردی است، زیرا این رشته نیازمند ارتباط با افراد زیاد است. از دیگر مهارت های لازم برای ورود به این رشته میتوان به توانایی کار با کامپیوتر، سازمان دهی و برنامه ریزی فعالیت ها، قدرت تصمیم گیری و حل مسئله، ایده پردازی و خلاقیت در ارائه راهکارها اشاره کرد.

لیست دروس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی

به منظور آشنایی شما با این رشته تصمیم گرفتیم نیم نگاهی به دروس این رشته داشته باشیم.

دروس جبرانی

  • سیستم های اطلاعاتی مدیریت
  • زبان تخصصی
  • مبانی سازمان و مدیریت
  • مدیریت مالی

دروس اصلی

  • نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • اخلاق و احکام کسب و کار
  • کاربرد تئوری تصمیم گیری
  • روش شناسی پژوهش های کیفی و آمیخته در مدیریتپ
  • بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته
  • مدیریت رفتار مصرف کننده
  • مدیریت تبلیغات و برند

دروس تخصصی

  • استراتژی بازرگانی بین المللی
  • بازاریابی بین المللی و صادرات
  • مدیریت زنجیره تامین بین المللی و واردات
  • اصول مذاکرات و قراردادهای بازرگانی بین المللی

گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد 1400 گرایش بازاریابی بین المللی ارشد مدیریت بازرگانی زیر مجموعه مدیریت با کد 1142 دارای زیر شاخه ای نیست و به صورت عمومی ارائه می شود. برای آشنایی با دیگر گرایش های مجموعه مدیریت میتوانید به لینک مطالب “گرایش تجارت الکترونیک“، “گرایش بازاریابی“، “گرایش مدیریت استراتژیک” مراجعه کنید.

وضعیت ادامه تحصیل در گرایش بازاریابی بین المللی در ایران

امکان فارغ التحصیلان این رشته در مقطع دکترا در ایران وجود دارد.

دانشگاه های برتر ارشد گرایش بازاریابی بین المللی در ایران

این رشته در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد – تهران، دانشگاه مازندران – بابلسر، دانشکده علوم انسانی و هنر حضرت معصومه (س) (ویژه خواهران) – قم ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *