تاریخ امروز :پنج‌شنبه , 28 مارس 2024
Academic field of Psychology

رشته روانشناسی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا ، روانشناسی مطالعه علمی ذهن و رفتار است. روانشناسی یک رشته چند وجهی است و شامل بسیاری از زیر رشته های تحصیلی از جمله رشد انسانی، ورزش، سلامت، بالینی، رفتارهای اجتماعی و فرآیندهای شناختی است. داوطلبان علاقه مند به رشته روانشناسی می توانند هم از گروه انسانی و هم تجربی کنکور بدهند. داوطلبانی که از انسانی وارد این رشته می شوند از لحاظ ریاضیات ضعیف تر از داوطلبان گروه تجربی هستند.

ماهیت رشته روانشناسی

روانشناسی واقعاً علمی بسیار جدید است و بیشتر پیشرفت ها در طول 150 سال گذشته اتفاق افتاده است. فلاسفه در گذشته درباره مباحث مختلفی که اکنون توسط روانشناسی مدرن مورد مطالعه قرار گرفته است، مانند حافظه ، اراده؛ اعتماد به نفس غیره بحث می کردند.

دانشجویان این رشته برای مقطع لیسانس باید 4 سال درس بخوانند و در این مدت تنها با مطالب عمومی روانشناسی آشنا می شوند و بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد می توانند نسبت به انتخاب یکی از گرایش های این رشته اقدام کنند.

روانشناسی مطالعه ذهن است. دانشجویان این رشته در طی تحصیل با تسلط روی دروس تئوری خود سعی در شناخت افراد و گروه ها برای تشخیص مسائل می کنند.

روانشناسان تلاش می كنند نقش كاركردهای ذهنی فرد را در رفتار فردی خود و چگونگی رفتار آنها در یك محیط اجتماعی درک كنند. در این رشته به دانشجویان آموزش داده می شود که به صورت انتقادی فکر کنند.

ماهیت رشته روانشناسی

ماهیت رشته روانشناسی

روانشناسی مهارت های اجتماعی شما را تقویت می کند. این درک از شرایط انسانی در مصاحبه شغلی و روابط محل کار بسیار مفید است. اگرچه این امر لزوماً باعث افزایش سلامت روانی شما نمی شود، اما به شما امکان می دهد بین خانواده و دوستان خود مشکلات را تشخیص دهید.

شما علاوه بر پاس کردن دروس دانشگاهی می توانید از طریق سخنرانی ها، کارگاه ها و تمرین های آزمایشگاهی، مقاله ها ، پروژه ها و ارائه ها مهارت خود را بالا ببرید. روانشناسی و فلسفه کارشناسی، روانشناسی BA و مطالعات کلامی، روانشناسی کارشناسی ارشد با علم ورزش و ورزش، روانشناسی و مدیریت کارشناسی و … از جمله مدارکی هستند که می توانید دریافت کنید و ارتقاء شغلی پیدا کنید.

توانایی های موردنیاز برای ورود به رشته روانشناسی

همانطور که می دانید این رشته کاملا کاربردی است و همه جوانب زندگی انسان را در بر می گیرد. با توجه به پچیده تر شدن مشکلات زندگی نیاز به روانشناسان بیشتری در جامعه داریم. بیشتر مراجعانی که پیش این پزشکان می روند در شرایط سخت و پر تنشی مانند، طلاق ، نگرانی، خیانت، افسردگی، استرس و اضطراب هستند بنابراین یک روانشناس باید روحیه کمک به دیگران را داشته باشد و نسبت به مشکلات آن ها بی تفاوت نباشد. یک روانشناس باید قدرت تصمیم گیری و حل مسائل مختلف را داشته باشد.

همان طور که گفتیم روانشناسان رفتار ها و فرآیند های ذهنی انسان را مطالعه می کنند. این فعالیت ها می تواند از جمله راه رفتن، نشستن، صحبت کردن، بحث کردن، فکر کردن و .. باشد. برخی از این رفتارها در کودکی از بین می روند، اما برخی از این رفتارها تا بزرگسالی با فرد همراه می شود. یک روانشناس باید بتواند بر اساس روش های علمی به بررسی رفتارهای یک فرد از کوچکی تا بزرگسالی بپردازد ونیاز های طبیعی انسان را درک کند.

Job-skills-in-psychology

مهارت های شغلی رشته روانشناسی

معرفی دروس رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی

مدت زمان این رشته تحصیلی مانند دیگر رشته های تحصیلی 4 سال است. مقطع کارشناسی این رشته شامل 144 واحد است.

دروس عمومی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی

مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ وتمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، ادبیات فارسی، زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و 2.

دروس پایه و اصلی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی

روان شناسی عمومی 1 و 2، آمار استنباطی، روان شناسی رشد 1 و 2، آمار توصیفی، مبانی جامعه شناسی، روش تحقیق در روان شناسی، روان شناسی یادگیری، روان شناسی تربیتی، روان شناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت، بهداشت روانی، تاریخچه و مکاتب روان شناسی، فیزیولوژی عمومی، روان شناسی احساس و ادراک، روان شناسی فیزیولوژیک، علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، کلیات فلسفه، متون روان شناسی به زبان های خارجی 1، روان شناسی تجربی، انگیزش و هیجان، روان سنجی، آسیب شناسی روانی 1، روان شناسی مرضی کودک.

دروس تخصصی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی

آسیب شناسی روانی 2، طرح های پژوهشی آزمایشگاهی، مقدمات نوروپسیکولوژی، تفکر و زبان، متون روان شناسی عمومی 2، سمینار در مسائل روان شناسی عمومی، روان شناسی جنایی، پژوهش های علمی ( انفرادی ) در روان شناسی عمومی، روان شناسی مشاوره و راهنمایی، ارزشیابی شخصیت، روان شناسی هوش و سنجش آن، روان شناسی پویایی گروه، روان شناسی کودکان استثنایی، اختلالات یادگیری.

دروس اختیاری رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی

کاربرد کامپیوتر در تجزیه و تحلیل آماری، روان شناسی اجتماعی، کاربردی، فلسفه اسلامی، بازپروری معلولین، روان شناسی مدیریت، انسان شناسی در اسلام، مدد کاری اجتماعی، روان شناسی تفاوت های فردی، روان شناسی اجتماعی، تجربی، روان شناسی و آموزش کودکان معلول، مقدمات ریاضی، روان شناسی صنعتی و سازمانی، اعتیاد (سبب شناسی و درمان آن )، نگرش ها و تغییر آن، سیب شناسی اجتماعی، روان شناسی کودکان تیزهوش و آموزش های آن (این درس تنها برای شاخه عمومی و گرایش بالینی است.).

معرفی گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی

این رشته در مقطع کارشناسی دارای گرایش خاصی نمی باشد و همه دانشجویان در این مقطع روانشناسی عمومی را مطالعه می کنند.

معرفی گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد

روانشناسی را به عنوان یک رشته نو در جامعه امروزی می شناسند. علاوه بر نو بودن این رشته، روز به روز انسان هایی با رفتار ها و ژن های متفاوتی خلق می شوند که این امر سبب شده است، زمینه های مختلف روانشناسی به وجود بیایند. انجمن روانشناسی آمریکا تاکنون 53 زمینه روانشناسی کشف کرده است. این رشته با مباحثی مثل جامعه شناسی، فلسفه، انسان شناسی و زیست شناسی درارتباط است.

این رشته در مقطع ارشد برا اساس دفترچه ارشد 1400، دارای 10 گرایش، عمومی، بالینی، تربیتی، بالینی کودک و نوجوان، سنجش و اندازه گیری(روانسنجی)، صنعتی و سازمانی، اسلامی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی، اجتمائی و علوم شناحتی است. برای آشنایی با هر کدام از گرایش ها، بازارکار، موقعیت های شغلی، درآمد آنها، تصمیم گرفتیم برای هر گرایش مطلبی جداگانه بنویسم. برای مطالعه “ارشد روانشناسی گرایش روانشناسی تربیتی“، “ارشد روانشناسی گرایش روانشناسی بالینی کودک و نوجوان“، “ارشد روانشناسی گرایش روانشناسی بالینی“، “ارشد روانشناسی اجتمائی“، “ارشد روانشناسی گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی” و “ارشد روانشناسی گرایش روانشناسی اجتماعی” روی لینک مطالب کلیک کنید.

روانشناسی کودکان استثنایی

روانشناسی کودکان استثنایی

وضعیت ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در مقاطع بالاتر

 امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا در حال حاظر در ایران وجود دارد.

بازار کار و آینده شغلی رشته روانشناسی در ایران

این رشته هم مانند رشته مشاوره با توجه به شرایط زندگی امروزه بسیار کاربرد دارد و این فارغ التحصیلان با دید تخصصی تر به مشکلات افراد نگاه می کنند. اگر بخواهیم بازارکار این رشته را بررسی کنیم باید به شما بگوییم بازارکار این رشته بستگی به شهری دارد که در آن سکونت دارید، زیرا در شهرهای کوچک هنوز هم افراد زیادی هستند که به روانشناسان اعتماد نمی کنند و از آنها برای حل مشکلات خود استفاده نمی کنند.

اما در شهرهای بزرگ افراد معمولا تمایل به کمک گرفتن از روانشناسان دارند. بازارکار این رشته برای فارغ التحصیلان آن دارای مدرک کارشناسی متوسط است و معمولا این دانشجویان باید در حین تحصیل کارگاهای تخصصی را بگذارند تا مهارت عملی بیشتری را برای ارتباط با افراد پیدا کنند.

Psychology-job-market

بازار کار رشته روانشناسی

پذیرش بالای این رشته در دانشگاه های دولتی تا آزاد سبب شده است که بازارکار این رشته اشباع شود، اما اگر فرد توانایی و مهارت داشته باشد می تواند در موقعیت شغلی خوبی مشغول به کار شود. با توجه به شناخت بیشتر شرکت های بزرگ از نقش این افراد در افزایش بهره وری و استخدام این افراد آینده شغلی روشنی را برای این افراد می بینیم

فرصت های شغلی برای رشته روانشناسی

فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی می توانند در سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری ها، کلینیک ها تخصصی، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، مراکز مشاوره، مدرسه ها و مهدکودک ها مشغول به کار شوند.

افراد با تجربه بیشتر می توانند به عنوان برنامه ریزی نیروی انسانی، مسئول منابع انسانی، مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی، مسئول آموزش و مسئول گزینش نیروها مشغول به کار شوند. برخی از فارغ التحصیلان که شرایط و سرمایه کافی را داشته باشند می توانند برای خود مطب یا کلینیک روانشناسی راه اندازی کنند.

درآمد و حقوق رشته روانشناسی در ایران

همان طور که می دانید این حرفه دارای شاخه های متعددی است و هر کدام از فارغ التحصیلان در محیط های جداگانه های کار می کنند و میزان درآمد های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال فردی که در استخدام آموزش پرورش باشد حقوق ثابتی مطابق قانون مدیریت کشور دریافت می کند ولی فردی که در کلینیک های خصوصی یا شرکت های کار می کند حقوق بیشتری دریافت می کنند. افرادی که هم مطب دارند نسبت به تعداد مشتریان درآمدشان تعیین می شود. به طور کلی میانگین حقوق ماهانه روانشناس بالینی 6 میلیون تومان است.

دانشگاه های برتر رشته روانشناسی در ایران

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی تهران
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه شیراز
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه خوارزمی

کارنامه قبولی رشته روانشناسی 98 – 99 و حداقل درصد لازم برای دانشگاه سراسری

کارنامه قبولی رشته روانشناسی – دانشگاه تهران

کارنامه قبولی رشته روانشناسی - دانشگاه تهران
کارنامه قبولی رشته روانشناسی – دانشگاه تهران

بازارکار و آینده شغلی رشته روانشناسی در دنیا

اگر شما علاقه مند به رشته روانشناسی باشید، ممکن است از خود بپرسید اگر قصد مهاجرت داشته باشم، این رشته تقاضا دارد یا خیر. باید به شما بگویم این رشته یکی از بهترین رشته ها در دنیا به حساب می آید و طبق پیش بینی های اداره آمار کار این رشته رشد متوسطی را دارد. آینده شغلی روانشناسی بستگی به تخصص فرد دارد. روانشناس مدرسه، مشاوره ازدواح خانواده، روانشناس قانونی، مشاور ژنتیک، روانشناس بالینی، روانشناس صنعتی – سازمان از بهترین مشاغل در حوزه روانشناسی هستند. کشورهای نروژ، کانادا، امارات از بهترین و پردرآمدترین کشورها برای روانشناسان به حساب می آیند.

درآمد و حقوق رشته روانشناسی در دنیا

در بین حرفه های روانشناسی تنوع فوق العاده ای وجود دارد و  حقوق و درآمد سالیانه نیز به همان اندازه متنوع است. در یک اقتصاد دشوار ، بسیاری از دانشجویان علاقه خود را به سمت مشاغل پردرآمد روانشناسی معطوف کرده اند. بیشترین دستمزد شغلی روانشناس به طور متوسط ​​تا 167000 دلار است. شما با مراجعه به سایت payscale، می توانید حقوق مشاغل این حوزه را در کشور دلخواه باتوجه به سطح تحصیلات و سابقه کاری مشاهده کنید.

سمت شغلیمتوسط حقوق در سال
روانپزشک216،090 دلار
روانشناس صنعتی – سازمانی102،530 دلار
متخصص اعصاب و روان0،460 دلار
روانشناس بالینی81،330 دلار
روانشناس مشاوره72،540 دلار
روانشناس قانونی59،440 دلار
روانشناس مدرسه58360 دلار
روانشناس ورزشی55000 دلار
حقوق رشته روانشناسی در دنیا

دانشگاه های برتر رشته روانشناسی در دنیا

در زیر به معرفی 10 دانشگاه برتر رشته روانشناسی در دنیا پرداخته ایم.

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
  • دانشگاه کالح لندن
  • دانشگاه ییل
  • موسسه فناوری ماساچوست ( راهنمای کامل اپلای در مؤسسه فناوری ماساچوست )
  • دانشگاه میشگان
3.7/5 - (68 امتیاز)

یک نظر

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روز بخیر
      ممنون از نظر شما، میزان درآمد روانشناسی در ایران هم بعد از قسمت بازار کار قرار دادیم.

  1. پدرام پاسخ

    سلام ببخشید من قراره تعیین رشته کنم میخوام روانشناس شم آیا میشه راحت کار در مکان هایی با حقوق بالا پیدا کرد چون نپشتید که هرجا حقوق و درامدی داره میشه راحت کار در شهریی مثله تهران پیدا کرد؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقتتون بخیر
      رشته روانشناسی خیلی رشته خوبی هست هم از لحاظ بازارکار و هم جایگاه اجتماعی. بله اگر هر کسی که وارد این رشته می شود علاوه بر دروس دانشگاهای خود، مطالعه آزاد داشته باشد تا با اطلاعات و مباحث روز دنیا آشنا باشد، در کنار آن هم به کارآموزی و گذراندن چند کارگاه بپردازد، بدون شک با تلاش و پشتکار به جاهای خوبی می رسد و حقوق خوبی دریافت می کند. تو مطلب هم منظور از هر مکان همانظور که نوشته شده، این است که شما مثلا معلم شوید یا در یک کلینیک یا مرکز روانشناسی استخدام شوید. بله درآمد فردی که در کلینیک مشغول می شود خیلی بیشتر از شغل تدریس است. تهران که از هر لحاظ برای شغل خوب است چه برسد به این رشته.

  2. علی پاسخ

    سلام ممنون اطلاعاتتون بسیار جامع و عالی بود.
    فقط یسوال ایا کسی که در رشته روانشناسی دانشگاه تهران قبول شده میتونه بورس بشع در دانشگاهای کشور هایه دیگه؟ یا فقط در زمان کارشناسی و دکترا فقط میشع بورس شد؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از لطف و نظر مثبت شما
      متاسفانه درباره این موضع اطلاعاتی نداریم بهتر هست از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید.

    2. مبینا ناظری پاسخ

      سلام من دانشجو ترم 1 رشته روانشناسی هستم در مشهد میگن که بازار کار خوبی زیاد نداره به نظرتون من توی این دوران دانشگاهم برای کار آموزی به کلینیک ها و مراکز مشاوره مراجعه کنم برای آموزش می تونه در آینده به سرکار رفتنم کمک کنه؟

      1. فسفر نویسنده پاسخ

        سلام. حتما باید این کار رو بکنید توصیه ما این بوده همیشه که این کار رو حتما انجام بدید در هر رشته‌ای که هستید.

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام یگانه عزیز
      این مطلب مرتبط با روانشناسی عمومی است و برای شاخه های آن در ارشد مطلب های دیگری ارائه شده است که با کلیک بر روی لینک می توانید، آن مطلب ها را نیز مطالعه کنید.

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روزتون بخیر
      تبریک می گم بهتون، رشته روانشناسی خیلی رشته خوبی از لحاظ جایگاه شغلی، فرصت های شغلی و درآمدی است.

    2. آریافر پاسخ

      سلام ممنون بابت مطلب مفیدتون ببخشید دانشجو های این رشته برای کار آموزی باید خودشون به مطب ها و کلینیک ها سر بزنند ؟ برای کارآموزی این رشته باید چیکار کرد ؟

  3. محمد اسماعیلی پاسخ

    سلام خسته نباشید بسیار جامع و کامل بود
    فقط یک سوال، در مورد درامد میانگین رو گفتید میشه لطفا یه بازه هم بدید
    ممنون

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام ممنون از شما
      با توجه به سطح مهارت شما می تواند بین بازه 4 میلیون تا 10 میلیون باشد، البته برای افراد تازه کاری شاید مبلغ دریافتی کمی کمتر از 4 میلیون باشد و فرد با افزایش مهارت و ارتقا شغلی میتواند درآمد خود را افزایش دهد.

  4. ف پاسخ

    سلام 37سالمه ..دوست داشتم روانشناسی قبول بشم امامشاوره قبول شدم به نظرشمامشاوره بهتره یاروانشناسی.هم ازنظردرامدهم ازنظربازازکار.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام
      تبریک می گویم بهتون
      نه خیلی تفاوتی باهم ندارند، مهم این است مه شما مهارت های خود را در حیطه کاری و درسی خود بالا ببرید تا فرصت های شغلی بیشتری بتوانید به دست بیاورید.

  5. Banin_banoO پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من دانشجو ترم ۴روانشناسی هستم
    مادرم هرروز بهم میگه اگه درس خونده بودی موفق میشدی الان مثل فلان دختر فامیل فلان رشته رو قبول میشدی … از طرفی دوست و اطرافیانمم بهم میگن همچینم رشته جالبی نیست ….
    نتای اومده و خواهرم پزشکی تهران قبول شده همه اونو تشویق میکنن و منو سرکوب
    بنظر شما من مسیر اشتباهی رو اومدم؟؟
    موفق نمیشم؟!
    خیلی بهم ریختم این روزا 😔
    ممنون میشم یه راهنمایی کنید ….
    یعنی الان بشینم برا کنکور سال پیش رو به کوب بخونم؟!

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام
      خیلی تبریک می گویم بهتون
      رشته روانشناسی یکی از بهترین رشته ها هست و بازار کار بسیار خوبی دارد. شما که ترم آخر هستید پس تمام تلاش خود را کنید تا به زودی درستان تمام شود و بتوانید در یک فرصت شغلی خوب مشغول به کار شوید تا همه به توانایی و جایگاه خوب شما پی ببرند.

    2. dududud ;) پاسخ

      بیخیال اونارو عاقا یکی از بهترین رشته هارو داری میری منه بدبختم دهمم تازه ول بازم از همین الان دارن سرکوب میزنن ک چرا عین ادم نخوندی بری رشته تجربی ‘-‘ ولی بهرحال من اینو دوس دارم همینم میخام برم درکل ب یه ورا بگیر حال کن چیزی ک دوس داریو داری میخونی 🎐🦋🌻

  6. امیر پاسخ

    نظر من اینه حتی در رشته ای مانند روانشناسی باید از تمامی ظرفیت های اون استفاده کرد. میشه با کار کردن در کلینیک و مطب درامد خوبی کسب کرد. بازم تاکید میکنم باید از تمام ظرفیت های لازم این رشته استفاده کرد تا حقوق کافی رو دریافت کرد

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام ممنون از شما
      در هر سال متفاوت است شرایط، به همین منظور پیشنهاد می کنم دفترچه آزمون استخدامی را مطالعه کنید.

  7. هیوافرضی پاسخ

    میخوام برای رشته روانشناسی شناختی شرکت کنم دوره ارشد درمورد بازار کار و وجایگاه رشته وسختیش میتونید بهم کمک کنید؟

  8. فاطمه پاسخ

    سلام …
    من دانش آموز سال دهم رشته ریاضی فیزیکم ..
    با اینکه دو ماه و خورده ای از سال گذشته اما متوجه شدم ک مسیرم کاملا اشتباهه… من ب رشته روانشناسی خیلی علاقه دارم و این رو خیلی دیر فهمیدم… از طرفی نمیدونم تغییر رشته بدم خوبه یا نه… همینطور ک ب سایت های مختلف روانشناسی سر میزدم اومدم اینجا مطالب رو خوندم و واقعا حسرت خوردم ک چرا من نتونستم زود تر ب نتیجه برسم … ب نظر شما چکار کنم .. رشته مو تغییر بدم ب علوم انسانی؟ موفق میشم؟
    واقعا بهم ریختم … نمیدونم چی درسته چی غلط فقط میخوام هر اتفاقی میوفته من تهش ب رشته روانشناسی برسم …
    آرزوی موفقیت دارم برای همه و ممنون میشم پاسخگوی سوال من هم باشید …

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام. حتماً با یک روانشناسی که مشغول به فعالیته مشورت کنید و اگر بعد از اون علاقه‌مند مونده بودید به این رشته حتماً به سمت علاقه خودتون برید.

  9. حدیث پاسخ

    سلام وقت بخیر من یازدهم انسانیم .اصلا انگیزه ندارم درس بخونم چون انسانی شغل با درامد بالا نداره فکر میکردم درامد روانشناسی تو بازه ده تا پنجاه میلیونه ولی انگار سقفش ده میلیونه

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقت بخیر. رشته روانشناسی هم اگر علاقه بهش وجود داشته باشه مطمئناً درآمد بلندمدتش میتونه خیلی بیشتر باشه

    1. زهرا خیراتی پاسخ

      سلام من ترم ۳ روانشناسی هسم تو نظرات دیدم گفته بودید میتونید به عنوان کار آموز تو کلینیک یا جاهای دیگه کار کنید چحور باید اقدام کنیم؟

  10. حسین صالحی پاسخ

    برای ارشد روانشناسی انتخاب کردم اما نمیدونم کدوم از شاخه های آن بهتر است تا برای آن شاخه کتاب بخرم

  11. فردوس سادات ملائکه پاسخ

    سلام وقتتون بخیر میگم از طریق رشته کودک یاری میشه برا دانشگاه رشته روانشناسی رو انتخاب کرد

  12. یاسمن پاسخ

    سلام وقت بخیر.من ۳۷ سالمه ومتاهل هستم تادیپلم معماری شاخه کاردانش سالی واحدی درس خوندم ومتاسفانه بخاطر شرایط مالی اون زمان نتونستم درسمو ادامه بدم ووارد دانشگاه بشم.الان به چه صورت میتونم در رشته روانشناسی درس بخونم؟واینکه بنظرتون برای سن من دیر نیست؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقت بخیر. برای ورود به دانشگاه در رشته روانشناسی باید کنکور انسانی بدید یا از طریق ثبت‌نام در دانشگاه‌های مختلف در این رشته ادامه تحصیل بدید. رشته روانشناسی رشته‌ایه که علاوه بر بحث حرفه‌ای و کاری و اشتغال، در زندگی آدم‌ها هم خیلی خیلی اثرات خوبی داره و ضمناً اینکه اصلاً به این فکر نکنید که برای شما دیره چون افراد در سنین مختلف میتونن مسیری رو شروع کنن که هرگز فکر نمیکردن بتونن به تهش برسن و اینقدر موفق بشن که نمونه این افراد وارن بافت هستش درباره‌ش مطالعه کنید.

      1. یاسمن پاسخ

        ممنونم از پاسخگویی سریعتون..اتفاقا من بازار کارش رو برای خودم فراهم کردم منتها نمیدونستم چجور باید وارد دانشگاه بشم..آیادانشگاهی هست که بشه بدون پیش دانشگاهی برای این رشته وارد شد؟

        1. فسفر نویسنده پاسخ

          بعضی دانشگاه‌های پیام‌نور یا علمی-کاربردی این موضوع رو دارن. باید ازشون سوال کنید.

  13. فاطمه پاسخ

    سلام من دهم و رشته تجربی رو دوست دارم ولی اصلا خوانوادم نمیزارن و من اومدم رشته انسانی الان دیگه ترم دومیم و من هنوز دارم با خودم کلنجار میرم و نمیدونم چ شغلی رو انتخاب کنم ک یکم ب این رشته علاقه پیدا کنم میشه لطفا بگین میشه تو روانشناسی میلیاردر شد؟؟؟؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام
      میلیادر شدن در هر رشته بسته به تلاش و مهارت های اون فرد دارهفنه تنها انتخاب رشته، رشته روانشناسی یکی از رشته خوب است و متقاضی زیادی دارد.

  14. مهشید پاسخ

    سلام روزتون بخیر ممنون از مطالبتون
    من دبیرستانی هستم و درتلاش برای پیدا کردن هدفم هستم بشدت دنبال کسب درامد و مستقل بودن هستم و تجربی میخونم
    به هم صحبتی و حل مشکلات افراد و کمک کردن به اونا علاقه دارم خوشحال میشم کسی مشکلش حل بشه.
    برای همین میخوام روانشناسی بخونم و میخوام در شغل و تحصیلاتی که دارم تمام توانایی هام استفاده بشه… یعنی همه جانبه از توانایی هام استفاده کنم…
    به نظر شما خوبه روانشناسی بخونم؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام مهشید عزیز
      چه قدر عالی شما طرز فکر به این قشنگی دارید، بله رشته روانشناسی خیلی رشته خوبی هست، برای اطمینان بیشتر میتونید تست استعداد یابی هم شرکت کنید

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      مهم مهارت و توانایی شما برای انجام کار است مه صرفا مدرک از دانشگاه معتبر
      موفق باشید

  15. آیدا قائدی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من امسال وارد دبیرستان میشم و نمراتم همیشه خیلی بالا بوده بخاطر همین میگن برو برای پزشکی بخون اما من بیشتر علاقه به روانشناسی دارم و استعدادش هم دارم و حتی با فکر کردن بهش خوشحال میشم.
    خواستم بدونم درآمدش به صورت تقریبی چقده؟ ممکنه بعدا بخاطر مسائل مالی پشیمون بشم؟
    ممنون از سایت خوبتون.

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلا آیدا جان
      خب به صورت عرف، شغل های پزشکی جز شغل های پردرآمد به حساب می آیند. اما اگر علاقه یا روحیه مناسب برای تحصیل در رشته ای نباشد به نظر من کار درستی نیست وارد آن رشته شوید. من به شما پیشنهاد می کنم از یک مشاور کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.