تاریخ امروز :سه‌شنبه , 23 آوریل 2024
Method of studying physics

روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور 1400

یکی از روش های خوب برای موفقیت در کنکور، آگاهی داشتن از روش های مطالعه دروس کنکوری است. هر درس کنکور روش مطالعه خاص خودش را دارد. مشاوران تحصیلی اپلیکیشن فسفر کنار ارائه مطالب مفیدی در زمینه معرفی رشته، اطلاعات عمومی کنکور، این بار تصمیم به معرفی روش های مطالعه دروس کنکور پرداخته است. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور 1400 بپردازیم.

روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور چگونه است؟

درس فیزیک تقریبا یکی از پیچیده ترین درس ها به حساب می آید و بیشتر داوطلبان با این درس مشکل دارند. این درس شامل فرمول های متنوعی است که حفظ کردن آنها و استفاده درست از آن در مسئله ها امری بسیار مهم است. درس فیزیک برای زیرگروه های 1 و 2 رشته ریاضی مانند دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی هوافضا، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی نفت، مهندسی پلیمر و …. ضریب 3 دارد. همچنین این درس برای زیرگروه 4 رشته تجربی مانند مدیریت امور بانکی، مدیریت دولتی، مدیریت امور گمرکی، هتلداری و …. هم ضریب 3 دارد. در بقیه زیر گروه های رشته ها ضریب کمتری دارد.

how-Method-of-studying-physics-lessons-for-exam-year-1400

روش مطالعه درس فیزیک برای کنکور1400

برای اینکه بتوانید درس فیزیک را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

همان طور که در بالا هم گفتیم این درس بعد از درس ریاضی جزء سخت ترین درس های به حساب می آید و درک مباحث این درس برای داوطلبان بسیار سخت است. اما اگر فرد تنبلی و بهانه را کنار بگذارد و مطالعه خوبی برای این درس داشته باشد، به راحتی می تواند در رشته مورد علاقه خود قبول شود. دانش آموزان باید قبل از شروع کلاس به پیش خوانی مطالب درسی بپردازند و سوالات خود را در برگه ای یادداشت کنند، این موضوع باعث می شود در هنگام تدریس معلم تمام حواس خود را سر کلاس جم کنید تا جواب سوالات خود را دریابید.

درس فیزیک مانند درس ریاضی از جمله دروسی است که فرد باید در سر کلاس آن را یاد بگیرد و در همان ساعت تمام اشکالات خود را از طریق معلم خود حل کند. هر دانش آموز در هفته باید 12 ساعت جمعا برای درس فیزیک و ریاضی در نظر بگیرد.

اگر دانش آموزان مطالب این درس را سر کلاس درس یاد بگیرند، در خانه وقتشان برای مطالعه هدر نمی رود و تنها تست کار می کنند. بعد از تمام شدن کلاس درس فیزیک و آمدن به خانه باید از یک منبع کمک آموزشی کمک بگیرید و درسنامه آن را مرور کنید، همچنین از فرمول های آن خلاصه بردارید، بعد شروع به تست زدن کنید. هرچه تست ها و تمرین های بیشتر و سخت تری حل کنید، مهارت خود را بالا برده اید و برای جمع بندی و مرور دچار مشکل و کمبود وقت نمی شوید.

وقتی شما از فرمول های فیزیک در دفتری جداگانه خلاصه نویسی کنید، باعث می شود وقتی فرمولی را فراموش کرده باشید، کل کتاب را دنبال آن فرمول و کاربرد آن نباشید و از این دفتر پیدا کنید.

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس روانشناسی در کنکور

  • پیش خوانی کردن کتاب درسی قبل از تدریس معلم
  • یادگیری مطالب درسی در کلاس
  • انجام تکنیک درس همان روز در این درس الزامی است.
  • انجام خلاصه نویسی از روی فرمول ها
  • حل تمرین های کتاب و تست های کتاب کمک درسی در همان روز تدریس
  • حل تست های کتاب کمک درسی در هنگام مرور مطلب
  • حتما بر روی کاغذ تمرین ها را حل کنید، زیرا یادداشت کردن بر روی کاغذ سبب تثبیت فرمول ها در ذهن و افزایش سرعت عمل می شود.
  • بعد از مطالعه هر درس باید 2 بار همان مطالب را تست بزنید. در بار اول به صورت تکی تست ها حل کنید و پاسخ تشریح آن را مطالعه کنید، بعد از به پایان رسیدن به عنوان مثال 50 تا تست و داشتن یک استراحت کوتاه، مجدد شروع به تست زنی همان مباحث بدون نگام کردن به پاسخ آنها کنید.
  • برای تثبیت مطالب درسی، می توانید به دوستان خود تدریس کنید تا خودتان را بسنجید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1400 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.