تاریخ امروز :پنج‌شنبه , 28 مارس 2024
Method of studying Arabic

روش مطالعه درس عربی برای کنکور 1401

هر ساله زمانی که دانش آموزان تصمیم به شروع کردن مطالعه کتاب های برای کنکور می کنند، به این فکر می افتند که روش مطالعه برای کنکور چگونه است؟ روش مطالعه هر درس برای کنکور با روش مطالعه برای امتحانات بسیار فرق دارد. همچنین برخی دانش آموزان به ویژه داوطلبان گروه ریاضی و تجربی به دلیل پر اهمیت بودن دروس تخصصی یا نداشتن علاقه به آن درس، قید مطالعه دروس عمومی مانند دین و زندگی و عربی و … را می زنند. اما اگر دانش آموزان کمی بیشتر فکر کنند به این نتیجه میرسند که اگر روش درست مطالعه دروس عمومی مانند دین و زندگی، ادبیات و عربی را  برای کنکور 1401 یاد بگیرند، تاثیر مثبت زیادی در کارنامه آنها دارد.

برخی از دانش آموزان که علاقه ای به درس عربی ندارند، فکر می کنند اگر بیشتر به درس دین و زندگی توجه کنند و درصد خوبی بزنند، میتوانند جبران تست های نزده عربی را جبران کنند، اما خیر هر درسی اهمیت و ضریب خاص خودش را دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با روش های مطالعه دروس عمومی هستید، می توانید مطلب های “روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور 1401” و “روش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور 1401” را در سایت فسفر مطالعه کنید.

روش مطالعه درس عربی را برای کنکور چگونه است؟

در کنار درس زبان انگلیسی، درس زبان عربی نیز از دیگر زبان هایی است که دانش آموزان در دوران تحصیل باید آنرا فرا بگیرند. گرچه بیشتر دانش آموزان علاقه ای به این درس ندارند و اینطور فکر می کنند این درس هیچ تاثیری در زندگی شان ندارد، به هرحال این درس هم مانند دروس دیگر، جزء موارد امتحانی کنکور است و چون بیشتر داوطلبان به سراغ مطالعه زیاد این درس نمی روند، شما اگر کمی زرنگ باشید و بهانه را بگذارید، میتوانید به راحتی به سوالات این درس در کنکور پاسخ دهید و چن قدم از بقیه جلوتر باشید.

Familiarity with the method of studying Arabic lessons

روش مطالعه درس عربی را برای کنکور 1401

پس در وهله اول دید منفی به این درس را کنار بگذارید و با داشتن شیوه مطالعاتی مناسب بهترین نتیجه دلخواه را در کنکور کسب کنید. مطالعه این درس به 4 قسمت متون، لغات، قواعد و کارگاه ترجمه و تعریب تقسیم می شود. طبق بودجه بندی، بیشترین سوالات این درس از قسمت ترجمه و مفاهیم است که شما باید کاملا به لغات تسلط داشته باشید یا ترجمه هایی که خارج از متن کتاب است را پاسخ دهید. بخش قواعد نیز کاملا حفظ کردنی است. در ادامه به معرفی روش مطالعه درس عربی برای کنکور 1401 می پردازیم تا مسیر کنکور را برای شما راحت تر کنیم.

برای اینکه بتوانید درس عربی را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر خاطرتان باشد در مقالات قبلی ما در رابطه با روش مطالعه دروسی مانند درس زیست شناسی، درس دین و زندگی، درس ادبیات، توضیح دادیم که قبل از شروع مطالعه یک دور روخوانی از روی درس و مباحث داشته باشید. برای شروع مطالعه درس عربی شما باید از همان ابتدا همه مطالب را با دقت و جزئی مطالعه کنید زیرا تا وقتی شما معنی لغات را به طور کامل درک نکرده باشید، نمیتوانید ترجمه متن را داشته باشید و نیاز به این پیدا می کنید که مداوم به قسمت لغات و ترجمه آنها نگاه کنید.

Familiarity with the method of studying Arabic lessons

چگونه درس عربی را در کنکور 100 بزنیم؟

برای بحث قواعد هم به همین شکل است، شما باید قواعد را یاد گرفته باشید که بتوانید در وهله اول اول تمرین های کتاب را انجام دهید. در ادامه مراحل مطالعه این درس را برای شما توضیح می دهیم:

مطالعه بخش ترجمه و مفاهیم

راحت ترین بخش برای شروع مطالعه این کتاب، خواندن لغات هر درس از کتاب و کتاب های کمک آموزشی و سراغ متن درس بروید تا آنها را ترجمه کنید.

مطالعه بخش قواعد

ابتدا قواعد و حرکت گذاری ها را طور کامل یاد بگیرید و در کاغذ برای خودتان چندبار یادداشت کنید تا اطمینان پیدا کنید خوب متوجه شده اید. بعد از آن به سراغ تمرین های کتاب، کتاب های کمک آموزشی بروید تا با به چالش کشیدن خود و حل آنها قواعد را در ذهن خود تثبت کنید.

زمانبندی برای حل تست

شما باید کمترین زمان را برای حل تست های این درس در کنکور بگذارید، به همین خاطر قبل از کنکور هنگامی که در حال تمرین در منزل هستید، بعد از اتمام درس و استراحت 15 دقیقه ای تعدادی سوال تستی برای خودتان همراه با زمان در نظر بگیرد و به آن زمان بندی پایبند باشید.

مطالعه پاسخنامه تست ها

بعد از حل تست های حتما پاسخ های را چک کنید و توضیحاتی که برا یآن گفته شده را مطالعه کنید، زیرا شاید نکته ای باشد که در هنگام مطالعه درس از گذشته باشید و اگر مهم بود در قسمتی از کتاب یادداشت کنید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1401 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه تجربی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.