تاریخ امروز :جمعه , 19 آوریل 2024
Method of studying chemistry

روش مطالعه درس شیمی برای کنکور 1400

زمانی که دانش آموزان تصمیم به شرکت در کنکور می گیرند، این دغدغه برایشان پیش می آید که برای کنکور چگونه درس بخونیم؟ روش مطالعه دروس عمومی و دروس تخصصی کنکور چگونه است؟ داشتن اطلاعات کافی در زمینه روش مطالعه درس ها، بهترین گزینه برای رسیده به موفقیت در کنکور است. در این مطلب از مجموعه مطالب سایت فسفر قصد دایم به معرفی روش مطالعه درس شیمی برای کنکور 1400 بپردازیم.

روش مطالعه هر درس برای کنکور متفاوت است. به همین خاطر مشاوران اپلیکیشن فسفر در کنار ارائه مطالب مفیدی در رابطه با “معرفی رشته” ، “اطلاعات عمومی کنکور“، بخش “روش مطالعه” را نیز ارائه کرده اند. خب بریم سر بحث جذاب در مورد اینکه چه جوری شیمی بخونیم؟

روش مطالعه درس شیمی برای کنکور چگونه است؟

در بین دروس گروه تجربی برای کنکور، درس شیمی بعد از درس زیست شناسی از مهم ترین دروس برای گروه تجربی به حساب می آید. ضریب درس شیمی برای زیر گروه های مختلف فرق دارد. به عنوان مثال ضریب درس شیمی برای رشته های زیرگره 2 تجربی مانند رشته داروسازی برابر 12، برای زیرگروه های یک تجربی مانند دندان پزشکی، پزشکی، فیزیوتراپی و بیشتر پیراپزشکی ها برابر9 است. درس شیمی به اندازه درس زیست شناسی برای افرادی که قصد قبولی در رشته داروسازی را دارند، اهمیت دارد. اگر قصد قبولی در رشته داروسازی را دارید، به شما پیشنهاد می کنم مطلب “روش مطالعه درس زیست شناسی برای کنکور 1400” را در سایت فسفر مطالعه کنید.

Method-of-studying-chemistry-for-exam-years-1400

روش مطالعه درس شیمی برای کنکور1400

خب ضریب درس شیمی برای گروه ریاضی چطوری است؟

ضریب درس شیمی برای رشته های زیر گروه دو ریاضی مانند مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی پلیمر، مهندسی ایمنی و … ضریب 9 دارد.

برای اینکه بتوانید درس شیمی را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

درس شیمی یک درس ترکیبی مفهومی و حفظ کردنی است. مطالب درسی آن بسیار به هم پیوسته و در صورت متوجه نشدن یک مبحث، مبحث بعدی برایتان قابل درک نیست. به همین خاطر شما باید هر 3 کتاب شیمی را به صورت عمیق و با دقت مطالعه کنید تا به مشکل بر نخورید.

برای مطالعه این درس شما باید یه بار از روی متن کتاب درسی روخوانی کنید تا متوجه شوید در این درس چه مباحثی را میخواهید مطالعه کنید. بعد از روخوانی باید از ابتدا شروع به خواندن درس کنید و سعی در حفظ مطالب، جدول ها و … داشته باشید. بعد از حفظ کردن مطالب باید سراغ جزوه معلم خود بروید و آن مالب را هم بخوانید و حفظ کنید.

How-to-do-test-a-chemistry-lesson-for-exam

چگونه درس شیمی را در کنکور 100 درصد بزنم؟

بعد از اینکه از درک مطالب درسی مطمئن شدید باید خودتان را از طریق تست زدن بسنجید. برای اینکار باید یک کتاب تست مناسب پیدا کنید که تست های فراوان و متنوعی از هر مبحث داشته باشد. شما ابتدا درسنامه آن کتاب را بخوانید و بعد شروع به تست زدن کنید. برای بار اول اینطور نباشد که به صورت یکجا تست های یک مبحث را بزنید. بعد از مطالعه درسنامه باید یه صورت تک به تک تست ها را حل کرده و جواب آنها مشاهده کنید تا تست های تمام شود و برای بار دوم برای خودتان زمانبندی کنید و بدون نگاه کردن به سوالات تمام تست ها را حل کنید و در انتها پاسخ های خودتان را چک کنید.

اگر در همین مطالعه های اولیه مطالب خلاصه نویسی داشته باشید و مهم را در کنار حاشیه کتاب، یا در دفتری جداگانه بنویسید، در مرورها بعدی نیاز به مطالعه عمیق کمتری دارید، زیرا با مشاهده آن نکات، مباحث در ذهنتان یادآوری می شود.

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس شیمی در کنکور

  • به علت زمانبر بودن مطالعه این درس و خسته شدن، باید زمانی را برای استحرات بین مطالعه در نظر بگیرید. به طور متوسط ممکن است برای هر 5 صفحه مطالعه درس شیمی به 50 دقیقه زمان نیاز داشته باشید.
  • پرهیز از تست زدن بدون آگاهی و تسلط داشتن روی مطالب درسی، به این دلیل که کاملا وقت خودتان را هدر داده اید.
  • حداقل هفته ای یکبار مطالب خوانده شده را مرر کنید تا حتی از خودتان امتحان بگیرید تا مطالب را فراموش نکنید.
  • نوشتن خلاصه دروس، در زمان جمع بندی کمک بزرگی به شما می کند.
  • برای حفظ کردن جدول ها به عنوان مثال جدول تناوبی از خلاقیت استفاده کنید و در حین مطالعه با مشاهده با آن عناصر مدام به مشابه آن را به یاد بیاورید. اگر در اینترنت سرچ کنید با نحوه مطالعه جذابی برای حفظ این جدول های درس شیمی آشنا می شوید. (یادگیری جدول تناوبی با شعر)
  • نیازی به مطالعه مطالب بیشتر بدانید نیست، زیرا اهمیتی در کنکور ندارند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1400 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

لطفا به این مطلب رای بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.