تاریخ امروز :چهارشنبه , 24 آوریل 2024
Method of studying English language

روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور 1401

داشتن برنامه ریزی و الگوی روش مطالعه خوب برای هر درسی باعث می شود شما در هر سطح و آمادگی که باشید، بتوانید نتیجه خوبی را کسب کنید. به همین خاطر تیم مشاوره اپلیکیشن جامع کنکور، فسفر تصمیم گرفته است در کنار بخش معرفی رشته، اطلاعات عمومی کنکور، به معرفی روش های مطالعه درس های کنکور بپردازد. در این مطلب قصد داریم شما را با روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور 1401 اشنا کنیم.

زمانی که صحبت از مطالعه برای کنکور می شود، بیشتر دانش آموزان به این فکر می افتند که چگونه برای کنکور درس بخونیم؟ آیا همین طور که برای امتحانات و امتحان های کلاسی می خونیم کافی است؟ و خیلی سوال دیگر …..

how-do-Method-of-studying-English-language
روش مطالعه درس زبان انگلیسی

باید به شما بگویم که روش مطالعه هر درس برای کنکور با زمان امتحانات فرق دارد، زیرا شما برای امتحانات اطلاعات را برای بازه زمانی کوتاه تری باید به ذهن بسپارید، اما برای کنکور اینطور نیست و بازه زمان مطالعه تا زمان آزمون بسیار زیاد است. چه بسا بسیاری از دروس عمومی مانند ادبیات، عربی و زبان انگلیسی به دلیل زیاد بودن حجم مطالب و فرار بودن، حتی برای امتحان هم نیاز به مرور بیشتری دارد، چه برسد به کنکوورر!!

برای آشنایی با روش های مطالعه دیگر دروس کنکور مانند درس عربی، درس دین و زندگی، درس ادبیات و درس زیست شناسی می توانید روی لینک مروبطه کلیک نمایید.

روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور چگونه است؟

خیلی از والدین از سنین کودکی، فرزندان خود را با این زبان آشنا می کنند تا در دوران تحصیل و آینده خو به مشکل بر نخورند، به همین دلیل این دانش آموزان اغلب با بیشتر مباحث این درس در دروازن تحصیل آشنایی دارند و تنها برایشان یادآوری می شود. برخی دیگر از دانش آموزان به دلیل شرایط خاص یا نداشتن علاقه به این درس، برای کنکور این درس را کنار می گذارند. درس زبان انگلیسی در مجموع درسی بسیاری مهم برای همه گروه های آزمایشی است. در کنار کمی سخت بودن این درس، اگر دانش آموز تلاش خود را داشته باشد به راحتی می تواند، این درس را 100% بزند.

اگر داری به این فکر میکنی برای کنکور چه جوری زبان انگلیسی بخونی تا 100 درصد بزنی، فقط کافیه از روش مطالعه زیر الگو برداری کنید و خودتان را بسنجید تا روش مطالعه درس زبان ویژه خودتان را پیدا کنید.

Method-of-studying-English-language-for-exam-year-1400
روش مطالعه درس زبان انگلیسی را برای کنکور 1401

برای اینکه بتوانید درس زبان انگلیسی را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

درس زبان انگلیسی برای کنکور شامل 4 قسمت لغات، گرامر، درک مطلب و کلوز تست است. نحوه مطالعه هر بخش زبان انگلیسی برای کنکور متفاوت است، اولین قدم برای شروع این درس حفظ کردن تمام لغات کتاب اعم از متن درس، تمرین ها و غیره. پس در زیر به نحوه مطالعه هر کدام از قسمت ها اشاره می کنیم.

روش مطالعه درس زبان خارجه انگلیسی به صورت متد درس به درس است.

مرحله اول: بخش لغات

تنها راه تسلط روی این بخش حفظ کردن آنها است. برای این منظور باید یک دور لغات و معنی آنها را روخوانی کنید و در بار دوم با پنهان کردن معنی فارسی، معنی فارسی لغات انگلیسی را حدس بزنید و بالعکس. در کنار خود دفترچه یادداشتی قرار دهید و هر کلمه مهم و جدید که در تست ها، تمرین های کتاب می بینید همراه با معنی یادداشت کنید و آن لغات هم مانند لغات کتاب حفظ کنید، زیرا در بخش درک مطلب به دلیل اینکه متن داده شده مشابه کتاب نیست، کمک بسیاری به شما می کند. برخی از داوطلبان در نظرات خود گفته اند برای اینکه لغات این درس بیشتر در ذهنشان بماند و ثبت شود از جعبه لایتنر استفاده می کردند. برای به خاطر سپردن معانی کلمات مشابه یا سخت از کد گذاری ها استفاده کنید. همچنین یادگیری متضاد و مترادف هم در این بخش اهمیت زیادی دارد.

مرحله دوم: بخش گرامر

دانش آموزان بعد از تسلط کافی روی تمام لغات باید به سراغ گرامر آن درس بروند. این بخش هم تنها به حفظ کردن نیاز دارد. برای مطالعه این بخش شما باید یک بار از روی توضیحات گرامر و مثال های آن مطالعه کنید و به حل تمرینات همان بخش بپردازید، بعد از اینکه گرامر را متوجه شدید، کتاب را بسته و آن گرامر را بر روی کاغذ برای خودتان به همراه مثال هایی از خودتان یادداشت کنید و با کتاب درستی آن را چک کنید. با نوشتن چند جمله نمونه توسط خودتان، هم گرامر بیشتر در ذهنتان می ماند و هم متوجه نقص های خود در آن بخش می شوید. فراموش نشود که خلاصه برداری از این بخش بسیار ضروری است تا در دوران جمع بندی، زمان کمتری برای مرور صرف کنید.

روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور؛ بخش گرامر درس زبان انگلیسی

مرحله سوم: بخش کلوز تست

اغلب دانش آموزان به دلیل ضعف در لغات و خواندن متون انگلیسی، دراین بخش مشکل دارند. در واقع اگر خیلی رک بخواهم به شما بگویم، هیچ تکنیک خاصی برای این روش وجود ندارد، تنها باید تمرین و تکرار زیاد. شاید در تست های ابتدایی اشتباه زیاد داشته باشی، اما بعد از 50 یا 100 تست مرتبط با این بخش مثل روز اولی نیستید و کلی پیشرفت را در خودتان میبینید. در ضمن شاید در حین مطالعه این بخش یا حل تست های آن به کلمات جدید برخورد کنید که باید این لغات هم در دفترچه ای که در بخش لغات گفته شد وارد کنید وحتما به خاظر بسپارید.

مرحله چهارم: بخش درک مطلب

این بخش نیازمند ترجمه و آشنا بودن با لغات زیاد است. هر چه قدر دایره لغات شما بیشتر باشد، راحت تر مطلب را در ک میکنید و به سوالات پاسخ درست می دهید. ترجمه لغت به لغت در این بخش کاملا اشتباه است، زیرا به این صورت شاید به درستی متوجه منظور متن نشوید. شما باید متن با به صورت سری از ابتدا تا انتها بخوانید تا کل مطلب را درک کنید. همچنین باید برای خوتان متن را تجزیه و تحلیل کنید. هر چه قدر تست های بیشتری در این زمینه حل کنید، سرعت خواندن شما بیشتر و خطای شما کاهش می یابد.

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس زبان انگلیسی در کنکور

  • برنامه ریزی برای مطالعه 3 کلوز تست و درک مطلب برای 2 بار در هفته
  • یادداشت کردن گرامرهای همه پایه ها به همراه مثال در یک دفتر
  • یادگیری عبارات و اصطلاحات برای بخش لغات
  • یادگیری متضاد و مترادف کلمات برای بخش لغات
  • به کارگیری گرامرها در جملات روزمره خود برای تثبیت بیشتر در ذهن
  • یادگیری افعال و حروف های اضافه برای پاسخ دادن بخش کلوز تست
  • استفاده از یک منبع کمک آموزشی خوب به همراه تمرین های زیاد
  • حل کردن تست های سال ها گذشته برای همه بخش های به ویژه بخش درک مطلب و کلوز تست

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1400 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه تجربی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.