تاریخ امروز :چهارشنبه , 24 آوریل 2024
Method of studying psychology

روش مطالعه درس روانشناسی برای کنکور 1400

امروزه علم روانشناسی، یک علم بسیار کاربردی برای رشد شخصیتی و بهبود زندگی افراد است. با توجه به وجود مشکلات جدید در جامعه ، نیاز به علم روانشناسی بیشتر احساس می شود. برای داوطلبان گروه انسانی که قصد تحصیل در رشته مشاوره، روانشناسی و علوم سیاسی دارند، این درس در موفقیتشان تاثیر بسیاری دارد. در این قسمت قصد داریم به معرفی روش مطالعه درس روانشناسی برای کنکور 1400 بپردازیم.

مشاوران تحصیلی اپلیکیشن سایت فسفر به منظور تسهیل مسیر کنکور برای شما، روزانه به ارائه مطلب های مفیدی در زمینه معرفی رشته های تجربی، رشته های ریاضی، رشته های انسانی، اطلاعات عمومی کنکور و روش مطالعه می پردازد.

روش مطالعه درس روانشناسی برای کنکور چگونه است؟

در حالت کلی مطالعه متن کتاب در تمام دروس رشته انسانی اهمیت بسیاری دارد. درس روانشناسی برای زیر گروه 4 و 5 رشته انسانی مانند مشاوره، آموزش ابتدایی، علوم تربیتی، روانشناسی، باستان شناسی، علوم سیاسی و غیره ، ضریب 3 دارد. برای آشنایی با زیرگروه های رشته انسانی به شما پیشنهاد می کنم مطلب “معرفی بهترین منابع کنکور انسانی 1400” را در سایت فسفر مطالعه کنید. بریم ادامه مطلب رو ادامه بدیم که چطوری در روانشناسی را 100% بزنیم؟

Method of studying psychology for exam year 1400

روش مطالعه درس روانشناسی برای کنکور 1400

 

برای اینکه بتوانید درس روانشناسی را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

اولین قدم برای درک کامل این کتاب مطالعه عمیق آن است. داوطلبان بیشتر مطالب این درس را باید مفهومی یاد بگیرند تا با مراجعه به سوالات سخت و چالشی با ارتباط برقرار کردن مطالب درکی مطالعه شده، پاسخ صحیح را بدهند.

در ابتدا یک بار از روی متن کتاب روخوانی کنید و قست های پر اهمیت را هایلایت کنید. بعد از روخوانی شروع به خواندن جزئی متن کتاب، درک و حفظ کردن مطالب داشته باشید.

برای خلاصه نویسی در کنار خود دفتری داشته باشید و بعد از درک کامل یک پاراگراف، خلاصه آن قسمت را حتما یادداشت کنید. هر چه در این مرحله علامت گذاری مطالب مهم و خلاصه نویسی زمان بیشتری بگذارید، در مرحله مرور به زمان کمتری نیاز دارید.

Summary of psychology course for 1400 entrance exam

خلاصه نویسی درس روانشناسی برای 100درصد زدن در کنکور 1400

برخلاف دیگر دروس، مقداری فاصله برای بین مطالعه این درس و تست زدن آن باید ایجاد شود. به عنوان مثال بعد مطالعه و خلاصه نویسی، چند روز زمان بگذرد و بعد از یک منبع تستی خوب برای درس روانشناسی برای تست زدن استفاده کنید.

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس روانشناسی در کنکور

  • داشتن آرامش ذهنی کامل برای شروع این درس الزامی است.
  • داشتن مرور حدود 70 دقیقه ای بعد از پایان رسیدن دو درس
  • قبل از تست زدن، مطالعه درسنامه کتاب تست الزامی است.
  • مرور خلاصه نویسی ها درس قبلی، قبل از شروع درس جدید
  • قرار دادن زمان 70 تا 90 دقیقه ای در هفته برای مطالعه درس روانشناسی در برنامه ریزی تان قرار دهید.
  • قرار دادن زمان 2 ساعته در هفته ، علاوه بر زمان فوق برای تست درس روانشناسی کنار بگذارید.
  • زدن بالای 80 درصد این درس در هنگام تست در منزل الزامی است.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1400 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

لطفا به این مطلب رای بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.