تاریخ امروز :سه‌شنبه , 23 آوریل 2024
harvard university

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد یکی از شناخته شده‌ترین و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده امریکا است که یک دانشگاه خصوصی محسوب می‌شود. این دانشگاه تنها دانشگاهی در سراسر دنیا است که تا کنون 161 نفر از دانشجویان آن برنده جایزه نوبل شده‌اند و 18 نفر نیز موفق به کسب مدال فیلدز گشته‌اند.

تاریخچه تاسیس هاروارد

این دانشگاه در سال 1638 در منطقه کمبریج ماساچوست با نام دانشگاه کمبریج تاسیس  شد. جان هاروارد یکی از وزیران دولت وقت امریکا که از جمله اساتید یکی از دانشکده‌های این دانشگاه بود در زمان مرگ  نیمی از ثروت خود را به این کالج بخشید و به این ترتیب به افتخار او این کالج هاروارد نامیده شد.

دانشکده‌های دانشگاه هاروارد

این دانشگاه دارای 9 دانشکده اصلی است و بیش از 160 رشته تحصیلی را در آنها آموزش می دهد. در این دانشگاه امکان تحصیل در 46 رشته در مقطع کارشناسی، 134 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 32 رشته در مقاطع دکترا و بالاتر ارائه می‌کند.

دانشکده‌های هاروارد شامل دانشکده کسب و کار، دانشکده هنر و علوم، دانشکده پزشکی، دانشکده معماری، دانشکده الهیات، دانشکده آموزش، دانشکده جان اف کندی، دانشکده حقوق، و موسسه مطالعات پیشرفته ردکلیف می‌شود.

این دانشگاه دارای رشته‌های علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم مهندسی، علوم پزشکی و دندانپزشکی (معرفی رشته دندانپزشکی)، الهیات (معرفی رشته الهیات و معارف اسلامی)، آموزش و پرورش و حقوق است. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف به تحصیل در زیر مجموعه‌های مختلف رشته‌های تحصیلی بپردازند.

introduction-harvard-university

چگونه از دانشگاه هاروارد اپلای بگیرم؟

کتابخانه های مشهور Harvard

هاروارد دارای بزرگترین کتابخانه‌های دنیا در دانشکده‌های خود است و در مجموع بیش از 14.5 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های این دانشگاه بزرگ وجود دارد. کتابخانه هاروارد، به عنوان بزرگترین سیستم کتابخانه دانشگاهی جهان شامل 79 کتابخانه مستقل است و بیش از 20 میلیون عنوان را در خود جای داده ‌است.

رنکینگ و رتبه دانشگاه Harvard در دنیا

این دانشگاه همواره یکی از 10 دانشگاه برتر دنیا و اولین دانشگاه امریکا است. این دانشگاه یکی از سخت‌گیرترین دانشگاه‌های دنیا در پذیرش دانشجو محسوب می‌شود.

اساتید ایرانی برتر در دانشگاه هاروارد

در این دانشگاه بهترین اساتید دنیا در رشته های مختلف دانشگاهی مشغول به تدریس هستند. جذب استاد اصولا از میان فارغ التحصیلان همین دانشگاه در مقاطع دکترا و بالاتر صورت می‌گیرد. بنابراین شاهد حضور اساتید برجسته از نظر دانش علمی در این دانشگاه هستیم. دو تن از اساتید این دانشگاه در رشته های ریاضی و فیزیک ایرانی هستند. مرحوم مریم میرزاخانی استاد ریاضی این دانشگاه و کامران وفا نیز استاد فیزیک در دانشگاه هاروارد بوده‌اند.

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه هاروارد

بدیهی است که درست در زمان شروع ترم تحصیلی و یا حتی قبل از آن، قادر هستید تا در این دانشگاه (آدرس سایت: www.harvard.edu) ثبت نام کنید. البته فراموش نکنید که قبول شدن در این دانشگاه بسیار دشوار است و در ادامه شرایط برای انجام این کار را به شما خواهیم گفت:

1- کسب نمرات خوب در مقاطع قبلی

2- کسب نمرات عالی در آزمون‌های GMAT و GRE

3- امضای انگیزه نامه و توصیه نامه و عمل به آن در تمام مراحل تحصیل

4- داشتن رزومه تحصیلی بسیار قوی

5- در اختیار داشتن رضایت نامه

6- کسب نمرات خوب در آزمون‌هایی تافل، آیلتس و سایر موارد مشابه

7- پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل

Student-admission-in-harvard-university

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه هاروارد

نحوه دریافت بورسیه رایگان از دانشگاه هاروارد

مهم‌ترین نکته برای دریافت بورسیه رایگان و تحصیل در دانشگاه هاروارد، ارسال رزومه است. سعی داشته باشید که رزومه‌ای قدرتمند برای خود جمع کرده که در عین حال، تمام موارد موجود در آن حقیقی  و با ارائه اسناد لازم باشد. با ارسال این رزومه، اعضای تیم این دانشگاه حتما آن را مورد بررسی قرار خواهند داد. شاید گرفتن بورسیه رایگان برای این دانشگاه دشوار باشد، اما بد نیست شانستان را امتحان کنید.

شرایط دریافت خوابگاه

دانشگاه‌های بزرگی مانند هاروارد، اقامتگاه‌هایی را همچون سوئییت‌هایی دو، سه و چهار نفره برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. برای زندگی در چنین خوابگاه‌هایی تقریبا در سال باید مبلغی به اندازه 12 الی 17 هزار دلار را بپردازید.

بیشتر بخوانید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.