تاریخ امروز :پنج‌شنبه , 28 مارس 2024
Academic field of Banking Management

رشته مدیریت امور بانکی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

از گذشته افراد به مشاغل بانکی علاقه زیادی داشتند و هر کس که در محیط بانک مشغول بود را بسیار مهم تلقی می کردند. این موضوع نسل به نسل هم ادامه پیدا کرده و امروزه افزایش علاقه بندی داوطلبان گروه انسانی و ریاضی شده است. این رشته در دانشگاه های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد پذیرش دارد. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی رشته مدیریت امور بانکی، دروس و از همه مهم تر حقوق و بازار کار بپردازیم.

ماهیت رشته مدیریت امور بانکی

تعاریف زیادی در مورد Bank management وجود دارد. به طور کلی ، مدیریت بانکی به روند مدیریت فعالیت قانونی بانک اشاره دارد. این رشته با هدف خاص مدیریت – با روابط اقتصادی مرتبط با فعالیت های بانکی و سایر روابط، همچنین با اجرای توابع مدیریتی در بانکداری در ارتباط است. این رشته در خیلی از بخش ها مانند صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و … به دلیل دراتباط بودن با امور مالی بسیار کاربرد دارد. این رشته از هر 3 گروه آزمایشی دانشجو می پذیرد.

Introduction-to-Banking-Management

معرفی رشته مدیریت امور بانکی

توانایی های لازم برای ورود به رشته مدیریت امور بانکی

زمانی که یک فرد می خواهد تصمیم بگیرد رشته ای را انتخاب کند، اولین قدم باید به این فکر کند که روحیه آن کار را دارد یا خیر. همانند دیگر رشته هایی که صحبت کردیم اعم از روانشناسی، مهندسی نقشه برداری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، پرستاری، داروسازی، رادیولوژی، مدیریت مالی، مدیریت امور گمرکی و … این رشته هم روحیه خاص خود را می طلبد.

به عنوان مثال فردی که قصد دارد دراین رشته تحصیل کد باید بداند این افراد بعد از فارغ التحصیلی در محیط های شغلی کاملا سازمانی یا اداری با تایم کاری و شرایط وزارت کاری مشغول به کار می شوند که تقریبا 8 ساعت کار در روز و پشت میز نشینی است. در کنار این روحیه باید بداند که باید اخلاق کار خوبی داشته باشد و در نوع رفتار و گفتار خودش نهایت احترام را به مشتری بگذارد زیرادر سیستم بانکی همیشه حق با مشتری است. برای ورود به این رشته مانند رشته های مهندسی، فرد باید پایه قوی در ریاضیات داشته باشد تا در امور حسابداری دچار سردرگمی نشود. این رشته با توجه به یکنواخت بودنش در تمام دوران کاری اما مزایاهای زیادی مانند به ثبات، تسهیلات، امنیت شغلی اشاره کرد که امروزه در هر شغلی وجود ندارد.

معرفی دروس رشته مدیریت امور بانکی در مقطع کارشناسی

رشته مدیریت بانکی هم مانند دیگر رشته های داری یکسری دروس عمومی، تخصصی و اصلی است. رشته مدیریت بانکی تقریبا دارای145 واحد است که به تفکیک شامل 23 واحد دروس عمومی، 93 واحد دوس تخصصی و 29 واحد دروس پایه می باشد.

دروس پایه و اصلی در مقطع کارشناسی

روانشناسی عمومی، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1 و2، جغرافیای اقتصادی ایران، مدیریت منابع انسانی.، آمار و کاربرد آن در مدیریت، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، حقوق اساسی، حقوق و مقررات مدنی، اصول حسابداری 1و 2، حقوق تجارت، مالیه عمومی و خط مشیء مالی دولت ها، فراگرد تنظیم و کنترل بودجه دولتی، حسابرسی 1، مبانی سازمان و مدیریت، پژوهش عملیات 1 و 2، حسابداری صنعتی و1 و2، مبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت، مدیریت رفتار سازمانی، روش های تحقیق و مأخذ شناسی، مدیریت مالی 1و 2، حسابداری مالیاتی.

دروس اختصاصی در مقطع کارشناسی

اصول بانکداری، بانکداری داخلی 1و 2، بانکداری خارجی 1و2، پول و بانک، نظریه های پول، امور مالی بین المللی، سازمان های مالی و پولی بین المللی، ارزیابی طرح های اقتصادی، حسابرسی داخلی بانک ها، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، زبان تخصصی بانکداری 1 و 2.

معرفی گرایش های رشته مدیریت امور بانکی در مقطع کارشناسی ارشد

بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه کارشناسی ارشد ناپیوسته 1400 در سایت سازمان سنجش، مجموعه مدیریت با کد 1142 شامل رشته هایی مانند ارشد مدیریت بازرگانی، ارشد مدیریت دولتی، ارشد مدریریت صنعتی، ارشد مدریت فناوری و اطلاعات، ارشد مدیریت تکنولوژی، ارشد مدیریت مالی، ارشد کارآفرینی، ارشد مدریریت  منابع انسانی، ارشد مدریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای، ارشد مالی (این رشته دارای گرایش بانکداری است.)، ارشد مدیریت بازرگانی دریایی، ارشد مدریت بحران، ارشد مدیریت اماکن متبرکه مذهبی، ارشد سیاستگذاری علم و فناوری، ارشد مربیگری کسب و کار شرکت کنند. برای آشنایی با هر کدام از رشته ها و بازارکار آنها، می توانید به بر روی لینک مطالب کلیک کنید.

وضعیت ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور بانکی در مقاطع بالاتر

فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ایران تحصیل کنند.

بازار کار و آینده شغلی مدیریت امور بانکی در ایران

فارغ التحصیلان مدیریت بانکی در آینده می توانند در هر کدام از حوزه های بانکداری بین المللی که شامل صادرات، واردات، اسناد، اعتبارو ….، بانکداری داخلی که شامل اعتبارات، سرمایه گذاری، سازماندهی مدیریت شعب، اطلاعات، خدمات، روابط عمومی و … می شود، مشغول به کار شوند. از دیگر سمت های شغلی فارغ التحصیلان مدیریت بانکی می توان به متصدی مدیریت مالی، امور حسابداری، متصدی امور بانکی یا تحویل دار، رئیس بانک و … مشغول به کار شوند. معمولا فارغ التحصیلان این رشته در صورت داشتم مهارت و تجربه کاری با مشکل بیکاری مواجه نمی شوند.

Banking-management-labor-market-in-Iran

بازارکار رشته مدیریت امور بانکی

خب شاید به این فکر بفتید افراد شاغل در حوزه های مختلف Bank management چه وظایفی دارند؟

باید بگم که هر کسی با هر سمت شغلی یکسری وظایف دارد اما به عنوان مثال در زیر به بررسی وظایف یک کارمند بانک پرداخته ایم.

وظایف کارمند بانک

  • داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آنها
  • تحویل فرم های لازم به مشتری از جمله فرم های افتتاح حساب، فرم های واریز
  • کنترل فرم های تکمیل شده، رفع نقص های آنها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان
  • تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات
  • انجام کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان به کمک سیستم های بانکی
  • افتتاح یا بستن حساب های بانکی بنا به درخواست مشتریان
  • کنترل اسناد مالی روزانه و ارائه آنها به بایگانی
  • دریافت و پرداخت پول نقد، ارز، چک و اوراق بهادار
  • پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه
  • کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان روز کاری

درآمد و حقوق مدیر امور بانکی در ایران

همان طور که که خود شما ازشرایط جامعه و نوسانات آن با خبر هستید نمی توان به طور قطعی سرنوشت کاری آن شغل را توضیح دهیم. همچنین آینده شغلی و میزان درآمد هر کس در هر حرفه ای بستگی به سطح تحصیلات دانشگاهی، پشتکار و خیلی عوامل دیگر است. اما حقوق این فارغ التحصیلان تفاوت چندانی با کارمندان دولتی ندارد. اما کارمندان بانک نسبت به سایر کارمندان دولتی و خصوصی از تسهیلات ویژه ای بر خوردار هستند.

دانشگاه های برتر رشته مدیریت امور بانکی در ایران

این رشته در حال حاظر به صورت سراسری در دانشگاه خوارزمی- تهران ارائه می شود. از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده این رشته عبارت اند از:

موسسه غیرانتفاعی خاتم – تهران، موسسه غیرانتفاعی بصیر – آبیک، موسسه غیرانتفاعی تاکستان – تاکستان استان قزوین، موسسه غیرانتفاعی تابران – مشهد، دانشگاه غیرانتفاعی چابهار، دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر – یزد (محل تحصیل واحد یزد)، موسسه غیرانتفاعی آذرآبادگان – ارومیه، موسسه غیرانتفاعی المهدی مهر – اصفهان (ویژه خواهران)، موسسه غیرانتفاعی امام جواد(ع) – یزد، موسسه غیرانتفاعی امین – فولاد شهر اصفهان، موسسه غیرانتفاعی حکیم جرجانی – گرگان، موسسه غیرانتفاعی حکیمان – بجنورد، موسسه غیرانتفاعی راه دانش – بابل، موسسه غیرانتفاعی راهبرد شمال – رشت، موسسه غیرانتفاعی سمنگان – آمل، موسسه غیرانتفاعی شرق گلستان – گنبدکاووس، موسسه غیرانتفاعی شکوه شرق – زاهدان (ویژه خواهران)، موسسه غیرانتفاعی علم و فن – ارومیه، موسسه غیرانتفاعی فرهیختگان – کرمان، موسسه غیرانتفاعی قدیر – لنگرود، موسسه غیرانتفاعی قشم، موسسه غیرانتفاعی گلستان – گرگان، موسسه غیرانتفاعی مهر – کرمان، موسسه غیرانتفاعی هشت بهشت – اصفهان.

کارنامه قبولی رشته  مدیریت امور بانکی 99 – 1400 و حداقل درصد لازم برای دانشگاه سراسری

در این قسمت نمونه کارنامه قبولی این رشته در سال 99 برای دانشگاه خوارزمی را برای شما آماده کرده ایم.

نمونه کارنامه قبولی رشته مدیریت امور بانکی دانشگاه خوارزمی

کارنامه قبولی رشته مدیریت امور بانکی دانشگاه خوارزمی 99

کارنامه قبولی رشته مدیریت امور بانکی دانشگاه خوارزمی 99 – 1400

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت امور بانکی در دنیا

به دلیل اهمیت امور مالی در همه دنیا، تقریبا در همه شهر های جهان فرصت های شغلی برای مشاغل حوزه بانکداری و مالی وجود دارد، اما برخی شهر ها دارای پتانسیل بیشتری نسبت به سایر شهرها هستند. بر اساس پیش بینی BLS این حرفه  دارای نرخ رشد 16% تا سال 2028 است. از بهترین شهرها برای شغل مدیر امور بانکی میتوان به لندن، نیویورک، هنگ کنگ، سنگاپور، زوریخ، توکیو، ژنو، بوستون، سئول، فرانکفورت اشاره کرد.

درآمد و حقوق مدیر امور بانکی در دنیا

از تاریخ 2 ژوئن 2020 ، میانگین دستمزد سالیانه مدیران امور بانکی در ایالات متحده 61،691 دلار در سال اعلام شد. محدوده متوسط ​​پرداخت برای یک مدیر بانک در حد متوسط ​​متفاوت است (تا 35000 دلار) ، که نشان می دهد ممکن است فرصت های کمتری برای پیشرفت بر اساس سطح مهارت وجود داشته باشد، اما افزایش دستمزد بر اساس مکان و سالها تجربه هنوز امکان پذیر است.

برترین دانشگاه ها رشته مدیریت امور بانکی در دنیا

برترین دانشگاه در حوزه مالی و حسابداری در دنیا به ترتیب رتبه عبارت اند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • موسسه فناوری ماساچوست ( راهنمای کامل اپلای در مؤسسه فناوری ماساچوست )
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه کالیفرنیا – برکلی
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه تجارت لندن
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه ییل

3.8/5 - (32 امتیاز)

یک نظر

  1. مهناز صادقیان پاسخ

    سلام ببخشید من میخواستم که در آینده در یک محیط اداری مثل بانک مشغول به کارشم میخواستم بدونم که مدیریت امور بانکداری بهتره یا حسابداری؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روزتون بخیر
      در حالت کلی رشته هایی مانند مدیریت امور بانکی، حسابداری، مدیریت مالی، علوم اقتصادی، مجموعه مدیریت (بازرگانی، دولتی، صنعتی، فناوری اطلاعات)، آمار، ریاضی و حقوق رشته های تحصیلی خوبی برای استخدام شدن در یانک هستند. و اگر آگهی های مربوط به بانک را در سایت های معتبری مانند ای استخدام و غیره نگاه کنید متوجه می شود که برای سمت شغلی یکشری رشته های تصیلی را مدنظر میگیرند. اما فارغ التحصیلان رشته مدیریت امور بانکداری به دلیل گذراندن دروسی مانند مدیریت شعب، روابط عمومی، سرمایه‌گذاری و اعتبارات در اولویت استخدام بانک ها قرار می گیرند.

  2. رضا پاسخ

    سلام ببخشید رشته مدیریت امور بانکی خیلی با ریاضی سر و کار دارند درسته ؟ ریاضیات پایه مثل ضرب و تقسیم و جمع و تفریق تو این رشته هست یا فرمول های بیشتر و سخت تر ریاضی ؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقتتون بخیر

      برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است از یک مشاور تحصیلی و یا فردی که در این رشته تحصیل کرده است کمک بگیرید.

      1. میم یکتا پاسخ

        وقتتون بخیر میخواستم بدونم فرق کاردانی امور بانکی با مدیریت بانکی در مقطعشونه یا یکین؟ینی ما اول باید کاردانی رو بگذرونیم بعد مدیریت بخونیم؟من دیپلم ریاضی دارم میتونم مدیریت بخونم یا باید کاردانی برم؟

        1. فسفر نویسنده پاسخ

          سلام وقت شما هم بخیر
          خیر هر دو یکی هستند، تفاوت در مقطع است افرادی که در مقطع کاردانی قبول می شوند، باید بعد از 2 سال در صورتی که معدل بالای 17 نداشته باشد برای کارشناسی کنکور دهند و به اصطلاح می گویند کارشناسی ناپیوسته. اما افرادی که در مقطع کارشناسی پیوسته قبولی می شوند، 4 سال پشت سر هم و به صورت پیوسته درس تحصیل می کنند.

    2. مهدیه خدادادی پاسخ

      سلام بیشتر محاسبات و ریاضیات تو این رشتس.ریاضی پیش و کاربرد ریاضی در مدیریت یک و دو و آمار در مدیریت یک و دو و… واقعا خیلی سخته ریاضیاش و همینطور بیشترین دروس حسابداری رو داره از جمله حسابداری یک و دو و حسابرسی یک و دو حسابداری صنعتی و مالی .

  3. محمد رضا پاسخ

    سلام. برای قبولی مدریت امور بانکی فقط به صورت غیر انتفاعی است یا میشه روزانه هم قبول شد برای کنکور ۱۴۰۰ امسال

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روزتون بخیر
      بهترین منبع برای اینکه بدانید کدام رشته در کدام دانشگاه ارائه می شود، دفترچه انتخاب رشته است. با توجه به کارنامه های قبولی سال های قبلی می توانیم متوجه شویم که دانشگاه خوارزمی پذیرش این رشته را داشته است. بهتر است برای دریافت این سوال از یک مشاور کنکور کمک بگیرید.

  4. نازنین احمدی پاسخ

    سلام ببخشید من میخاستم بدونم که رشته مدیریت اموربانکی در کشور های اروپایی و امریکایی هم شرایط ادامه تحصیل و کار داره؟؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روزتون بخیر

      این سوال کمی تخصصی در حوزه مهاجرت است و مدام قوانین در حال تغییر است، به همین دلیل بهتر است از یک آژانس مهاجرتی راهنمایی بگیرید.

  5. ‌‌ پاسخ

    سلام
    ببخشید من می‌خواستم بدونم ک اگه کسی،مدیریت امور بانکی بخونه صد در صد استخدام بانک میشه از همون اول؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روزتون بخیر
      رشته مدیریت امور بانکی از رشته های مناسب برای افرادی است که علاقه مند به کار در بانک هستند، اما تضمینی بایت استخدام از همان ابتدای تحصیل شما وجود ندارد. در واقع شما برای ورود به موقیعت های شغلی بانک ها باید آزمون دهید و در صورت قبولی در آزمون و مصاحبه، وارد این محیط شغلی می شوید. در سال شاید اتفاقی بیفتند که برخی بانک های خصوصی برای جذب نیرو از رشته ها، مانند رشته مدیریت امور بانکی از فارغ التحصیلان با معدل بالا، آگهی دهند که این مورد هم مانند آزمون استخدامی دارای ظرفیت محدود است. برای اینکه بهتر بخواهم راهنمایی کنم، به شما پیشنهاد می کنم قسمت استخدام بانک سایت ای استخدام را مشاهده کنید، تا با شرایط ورود به بانک آشنا شوید.

  6. لعیا پاسخ

    سلام ببخشید من ۲۹ سالمه میخوام رشته مدیریت امور بانکی بخونم چون خیلی علاقه به استخدام تو بانک دارم ولی میترسم تا تموم کنم شرایط سنی برای استخدام بانک جور درنیاد خواهش میکنم راهنماییم کنید شرط سنی برای استخدام بانک الان چقدر ؟؟؟

  7. mobina پاسخ

    سلام ببخشیدمن رشته تجربی هستم برای رفتن ب رشته اموربانکداری فقط میتونم دانشگاه های غیرانتفاعی رو انتخاب کنم یا دانشگاه های دولتی هم میتونم برم؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام روزتون بخیر
      اینکه کدام دانشگاه بروید ارتباطی به رشته تحصیلی دبیرستان شما ندارد، اگر این رشته امسال در دانشگاه های دولتی ارائه شود و شما رتبه خوب و مناسب با
      ان دانشگاه ها را داشته باشید، میتوانید شرکت کنید.

  8. پیام ملیحی پاسخ

    سلام من تازه میخوام وارد رشته تحصیلی مدیریت امور بانکی بشم ، آیا امیدی هس ب آینده بهتر در این رشته تحصیلی

  9. نیما...م پاسخ

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم سختی رشته مدیریت امور بانکی در چه حد هست؟یعنی که باید خیلی وقت بزاریم برای خوندن یا اینکه کتابای سختی داره؟

  10. علی اسفندیاری پاسخ

    سلام و وقت بخیر من معدا نهایی دوازدهمم 14.22شد و معدل سه سالمم18.02 تجربی و رشته های حسابداری مدیریت مالی و بازرگانی و علوم قضایی و مدیریت امور بانکی سرفا با سوبق دانشگاه ازاد انتخب کردم شهر تبریز به نظرتون پزیرش میشم؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام
      درآمد در هر رشته ای ارتباطی با نوع دانشگاه ندارد مگر در شرایط خیلی خاص. در رابطه با درآمد هم باید بگویم خیلی مهم است در کجا مشغول به کار شوید و هر ساله قانون مدیریت کشوری در حال تغییر است. اما به طور مثال و با در نظر گرفتن شرایط فعلی میتوان گفت حقوق یک فرد که تازه مشغول به کار شده است، حداقل 5 میلیون تومان است. اما باز هم تایید می کنم درامد به خیلی از عوامل بستگی دارد، شاید شرکتی کمتر از این حد و یا بیشتر از این حد را نیز پرداخت کند.

  11. Fatemeh پاسخ

    سلام خسته نباشید من برای رشته دانشگاهی مدیریت بانکی رو انتخاب کردم میگن در کل مدیریت خوبه حالا بنظر شما واقعا ارزششو داره ک وقتمو صرفش کنم یا نه؟؟ و اینکه بنظرتون علوم تربیتی بهتره یا مدیریت بانکی؟؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام ممنون از شما
      بله خیلی رشته خوبی است و بازارکار و درامد خوبی هم دارد. به نظر من مدیریت بانکی از لحاظ موقعیت اجتماعی، درآمدی، فرصت شغلی بهتر از علوم تربیتی است.

  12. farnaz پاسخ

    سلام خسته نباشید من تازه میخوام برم تو این رشته میخوام بدونم دانشگاه غیر انتفاعی خوبه برای این رشته ؟
    بعد از این که مدرک رو گرفتیم امیدی هست که جایی مشغول کار بشیم؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام ممنون از شما
      این رشته یکی از رشته های خوب مدیریت است و فرصت های شغلی خوبی برایش وجود دارد. اگر به فکر مشغول شدن در مکان های دولتی و بانک ها هستید بهتر است سراسری بروید، اما برای افرادی تحصیل کرده در غیر انتفاعی هم بازار کار و فرصت های شغلی وجود دارد.

  13. Sahar پاسخ

    سلام خسته نباشید من کنکور انسانی دادم رشتم انسانیه . و به این خاطر چند روز پیش جوابا اومد رشته امور بانک قبول شدم میخاسم بپرسم. آیا من میتونم موفق باشم من خیلی تو ریاضی ضعف دارم همش استرس و ترس اینو دارم که نتونم پاس کنم. ولی به خاطر اینده شغلیش خانوادم میگن باید بری اما من از ریاضیات چیزی سر در نمیارم😑😭

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام ممنون از شما
      تبریک می گویم بهتون، رشته مدیریت بانکی رشته بسیار خوبی است و آینده شغلی خوبی دارد. بستگی دارد این ضعفی که شما از آن صحبت میکنید در چه حد باشید. به نظر من با یک مدرس ریاضی صحبت کنید تا شما را در برخی مسائل بسنجد و ضعف های شما را پیدا کند، در این صورت شما می توانید با برنامه ریزی به صورت کم کم مطالب را از طریق فیلم های آموزشی، کلاس خصوصی و … یاد بگیرید و در دروس خود مشکل نخورید.

  14. نگین پاسخ

    سلام
    اینجوزر که از کارنامه این رشته معلومه که روانشناسی و اقتصاد و درسای تخصصیه انسانی
    برای من که تجربی هستم امکان قبولیم با انسانی ها برابره؟

  15. مریم پاسخ

    سلام من مدرک کاردانی ای تی و مدرک کارشناسی مهندسی شبکه خوندم ، اگه ارشد مدیریت بانکی بخونم میتونم بانک استخدام بشم ؟ یا اینکه حتمامدرک کارشناسی باید مدیریت اموربانکی باشه؟؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقت بخیر. عموماً بانک‌ها فقط به مدرک آخر کار دارند در استخدام. اما بسته به بانک و شرایط استخدام ممکنه این موضوع متفاوت باشه.

  16. Arina پاسخ

    سلام.من میخوام برای کنکور رشته امور بانکی قبول شم. برای این رشته چ درس هایی مهم هستند و در کل برای دانشگاه چند سال باید درس بخونم.و حد اقل برای قبولی رشته چند ساعت درس بخونم

  17. faezeh saki پاسخ

    سلام وقت بخیر من دارم رشته ی مدیریت میخونم بااینکه ریاضی تو این رشته نیست میشه تو بانک کار کرد یا باید در دانشگاه رشته ی امور بانکی بخونیم !!؟

  18. امیر علی پاسخ

    با سلام و خسته نباشید ببخید من الان کلاس دهم هستمو برای دوازدم چه معدلی باید بیارم که امور بانکی برم

  19. زهرا پاسخ

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم رشته مدیریت امور بانکی در دانشگاه آزاد اگه بخونم مدرکش برای بازار کار مناسب نی مثلا برای تضمین این ک کار داشته باشم دولتی باید حتما قبول شم

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقت بخیر. برای اشتغال بانکی بهتره که حتماً مدرک ارشد رو داشته باشید و اگر از دانشگاه دولتی هم ارشد رو داشته باشید که خیلی بهتره و شانس بالاتری دارید برای استخدام.

  20. fatemeh seif پاسخ

    سلام خسته نباشید..
    من در رشته تجربی تحصیل میکنم ولی خیلی به کار کردن در بانک علاقه دارم میخواستم ببینم رتبه قبولی کنکور در دانشگاه های دولتی رشته مدیریت امور بانکداری چقدره؟

  21. مهشید پاسخ

    سلام
    من رشتم انسانی اگ کنکور قبول شم بانکداری
    میتونم برم دانشگاه دولتی
    و اگ برم صدرصد میتونم برم سر کار یا ن ۵۰ ۵۰ هست
    ریاضیمم عالیه و کار با کامپیوتر رو کاملا بلدم

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام. هیچ صددرصدی که وجود نداره اما احتمالش خیلی زیاده. فقط باید به درک کلی از اقتصاد هم برسید حتما. و اینکه اگر تا ارشد بخونید خیلی خیلی بیشتر میتونه شانستون رو افزایش بده.

  22. مهشید پاسخ

    ببخشید اگ کنکور قبول شم و برم بانکداری ۴ سال دانشگاه دولتی برم و تموم کنم ولی نتونم در بانک کار کنم میتونم رشتمو عوض کنم مثلا معلمی و همون دانشگاه دولتی بخونم یا باید دوباره کنکور بدم

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      کنکور که قطعاً باید بدید ولی امکان تغییر رشته برای ارشد و همچنین کنکور کارشناسی مجدد برای شما وجود داره

  23. Fatemeh پاسخ

    سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی حسابداری دارم و میخواستم ببینم شرایط ارشد این رشته بانکداری چیه و دانشگاهای پیام نور و ازاد هم میتونم بصورت ناپیوسته بخونم یانه

  24. Fatima پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من نهم هستم و خیلی به کار کردن توی بانک در آینده فکر میکنم و خیلیم علاقه مندم . .
    و تصمیم گرفتم رشته حسابداری بخونم و توی دانشگاه رشته امور بانکداری و بخونم و اینکه میخاستم بدونم درس دانشگاهی این رشته سخته و میشه توش موفق شد!!
    و اینکه حقوق یه کارمند معمولی بانک از چقدر شروع میشه؟؟؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام وقت بخیر. دروس دانشگاهی این رشته اگر علاقه داشته باشید خیلی براتون سخت نخواهد بود. در حال حاضر حداقل حقوق کارمند بانک از 6-7 میلیون تومن شروع میشه اما یه مزیت مهمی که کارمندیه بانک داره، ساعت کار اونه و البته مهمترین مزیتش، وام‌های با بهره بسیار پایینه.

  25. شیوا پاسخ

    سلام و خسته نباشید
    من سال نهم هستم و واقعا به این رشته علاقه دارم حفظیاتمم خیلی خوبه
    میخواستم بپرسم شما پیشنهاد میکنید من از چه رشته ایی به مدیریت بانکداری برم ؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام شیوا جان
      برای اینکه به صورت کامل در این زمینه راهنمایی بشین، پیشنهاد می کنم از طریق لینک زیر با مشاورهای ما به صورت مستقیم در ارتباط باشین.
      https://leademe.com/

  26. حسینی پاسخ

    سلام ، من میخوام دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و بین رشته مدیریت امور بانکی و روانشانسی دودل هستم ، به هردوش هم علاقه دارم ، بنظرتون کدوم یک موقعیت و آینده شغلی بهتره؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام
      کاملا دوتا رشته با دوتا دنیا متفاوت هستن، باید اول انتظار خودتوناز تحصیل در یک رشته مشخص کنید و درهر رشته امتیازات مثبت بیشتری داشتید، آن را انتخاب کنید.

  27. باران پاسخ

    سلام
    ببخشید میخوام بدونم بازار کار رشته مدیریت امور بانکی چطوره؟
    مدرک کارشناسی یا ارشد رو بگیریم میتونیم به راحتی وارد بانک بشیم یا اون هم محدودست ها و ازمون استخدامی داره؟
    و اینکه رشته حسابداری برای استخدامی در بانک بهتره یا مدیریت امور بانکی؟؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام باران عزیز
      بازار کار رشته مدیریت امور بانکی برای استخدامی ها حتی با مدرک کارشناسی بسیار خوب است.
      در رابطه با راحتی هم باید بگم خیر آزمون و مصاحبه و شرایط دیگه رو هم دارید و رشته مدیریت بانکی نسبت به حسابداری برای استخدام در بانک بهتر است.

  28. فاطمه سبزه بین پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من امسال کنکور دارم ولی شرایطی دارم که نتونستم درسامو کامل بخونم تصمیم دارم شرط معدل برم دانشگاه پیام نور رشته مدیریت امور بانکی بخونم ولی بابام میگه فقط تربیت معلم ولی چون میدونم نمیتونم قبول بشم میخوام شرط معدل برم ولی الان گیر کردم بین دوراهی که برم رشته علوم تربیتی یا مدیریت امور بانکی
    به نظر شما من کدوم رو برم که بتونم سریع برم سرکار و درامد کدوم بیشتره واینکه برای استخدام به مرد و زن بودن هم توجه میکنن؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام فاطمه عزیز
      فرصت های شغلی برای رشته مدیریت امور بانکی چه در محیط های دولتی و چه خصوصی بیشتر هست. اما برای رشته علوم تربیتی برای وارد شدن در بازار کار به غیر از آموزش شاید به مشکل بخورید.
      بله به مرد و زن بودن هم توجه می کنند ولی اینطور نیست که خانم برای مدیریت امور بانکی استخدام نکنند. به نظرم مزایا و معایب هر دو رشته را در کنار هم بگذارید و از یک بزرگتر در کنار مشاور کمک بگیرید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

      1. فاطمه سبزه بین پاسخ

        بله زنداییم حسابدار دانشگاهی هست که میخوام برم توشه بعئ این موضوع رو ازش پرسیدم همین حرف شما رو گفت ولی یه سوال دیگه مراحل استخدام تو بانک سخته یانه و به اینکه من شرط معدل درس خوندم توجه میکنن؟
        برای این شغل باید توی چه چیزایی مهارت داشته باشم؟
        ممنون واسه اینکه وقت گذاشتیدوجواب سوالاتمو دادید

        1. فسفر نویسنده پاسخ

          سلام فاطمه عزیز
          بستگی داره سختی از مراجل استخدام در ذهن شما چی باشه؟
          بعد از قبولی در آزمون شما باید مصاحبه تخصصی و عمومی بشید و بعد از یه دوره آزمایشی وارد بانک می شوید، این پروسه زمان بر است ولی سخت نیست. بله معدل و نوع دانشگاه به خصوص در بانک های دولتی بسیار مهم است، همچنین کسب نمره خوب در زبان و استعداد و هوش تحصیلی هم ازاهمیت ویژه ای در استخدام شما برخوردار است.
          مهارت های پایه مثل کار با کامپیوتر، هوش تحصیلی، مبانی بانکداری و کمی هم از تخصص رشته خودتون، و بعد از قبولی برای شما خودشون دوره برگزار می کنند برای نیرو ها نگران نباشید.

  29. Mahdi پاسخ

    سلام میخواستم بدون برای تحصیل تو این رشته فقط دانشگاه های غیر انتفاعی هستش یا دانشگاه دولتی هم وجود دارد و اینکه کسی کنکور توی این رشته قبول میشه بعدش دوباره باید آزمون بده برای ورود به بازار کار یا فقط مصاحبه داره ؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام
      تحصیل در هر دو دانشگاه امکانش هست. بله بسته به اینکه وارد چه محیط کاری می خواهد شود باید آزمون و مصاحبه داشته باشد.
      مانند بانک، اما بیشتر شرکت های خصوصی فقط مصاحیه می کنند.

  30. ارغوان پاسخ

    سلام وقت بخیر بغیر از دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشگاه دولتی برای رشته امور بانکداری وجود نداره؟

    1. فسفر نویسنده پاسخ

      سلام ارغوان جان
      بله امکان تحصیل در این رشته در دانشگاه سراسری هم هست، باید دفترچه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.