تاریخ امروز :سه‌شنبه , 23 آوریل 2024
Geological study method

روش مطالعه درس زمین شناسی برای کنکور 1400

زمانی که صحبت از کنکور می شود، داوطلبان به این فکر می افتند که چگونه درس ها برای کنکور مطالعه کنیم. برخی از دروس تحصصی در کنکور دارای ضریب بالایی هستند و اگر داوطلب بتواند درصد بیشتری در این دروس را در کنکور بزند، شانس قبولی بیشتری در رشته های پرطرفدار دارد. درس زمین شناسی از دروس با اهمیت کم است و تاثیر زیادی در رشته قبولی داوطلبان ندارد به جز داوطلبانی که قدصد قبولی در رشته داروسازی را دارند. در این مطلب از مجموعه مطالب سایت فسفر تصمیم گرفتیم درباره روش مطالعه درس زمین شناسی برای کنکور 1400 پراخته ایم.

Geological-study-method-for-exam-year-1400

روش مطالعه درس زمین شناسی را برای کنکور 1400

روش مطالعه درس زمین شناسی را برای کنکور چگونه است؟

درس زمین شناسی از جمله دروس با ضریب 1 است. به دلیل اینکه بیشتر داوطلبان گروه تجربی قصد قبولی رشته های زیرگروه یک مانند پزشکی و دندانپزشکی را دارند به سراغ این درس نمی روند. اما برخی دیگر از داوطلبان که قصد قبولی در رشته داروسازی را دارند، می دانند که تاثیر درس زمین شناسی در قبولی آنها بالاست و به همین خاطر باید یه مدت زمان کوتاه بین یک تا ماهه برای این درس کنار بگذارند.

البته باید به این نگته نیز اشاره کرد که دانش آموزان ابتدا باید روی دروس زیست شناسی و شیمی تسلط کافی پیدا کنند و بعد سراغ این درس بروند. خیلی از دانش آموزان در کل این درس را به طور کامل کنار می گذارند. حالا با این همه توضیح چه جوری درس زمین شناسی را برای کنکور بخونیم تا درصد خوبی بزنیم.

pharmacologist

رشته داروسازی

اگر شما هم داوطلب گروه تجربی هستید، پیشنهاد می کنم مطلب ” روش مطالعه درس زیست شناسی برای کنکور 1400” را در سایت فسفر مطالعه کنید. همچنین با مراجعه به بخش “روش مطالعه” می توانید با دیگر روش های مطالعه دروس عمومی و تخصصی برای کنکور 1400 آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید درس زمین شناسی را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

قدم اول برای شروع این درس این است که به صورت روزنامه وار، یکبار از روی متن درس، عکس ها، جدول ها روخوانی کنید تا متوجه مباحثی که قرار است مطالعه کنید شوید. بعد از اتمام روخوانی باید به صورت پاراگرافی متن درس را مطالعه و سعی در حفظ آنها داشته باشید. در درس زمین شناسی اشکال و جدول ها بسیار مهم هستند، به همین خاطر باید در کنار دست خود کاغذی قرار دهید و جدول ها را در آن بدون نگاه کردن به کتاب بنویسید تا مطمئن شوید کاملا یاد گرفته اید. برای شکل ها هم به همچنین باید انجام دهید و باید اشکال را نامگذاری کنید.

انجام خلاصه نویسی برای همه دروس به ویژه درس زمین شناسی الزامی است. بله درسته شاید الان بگویید خلاصه نویسی این درس زمان بر است. به همین خاطر به شما توصیه میکنم خلاصه نویسی این درس را در همان حاشیه کتاب بنویسید. انجام خلاصه نویسی برای این درس در دور اول الزامی است حتی اگر زمان بر شود.

بعد از انجام خلاصه نویسی یک فصل از درس زمین شناسی باید شروع به تست زدن کنید تا متوجه نقاط ضعف و قوت خودتان شوید. تمام نکاتی که از تست ها فهمیدید باید در در حاشیه کتاب بنویسید. تمام این کارها برای این است که تا در مطالعه های بعدی شما سریع تر شود.

اگر به دنبال زدن درصد بالا در این درس نیستید براتون یک پیشنهاد جذاب دارم. این پیشنهاد جذاب برای مطالعه درس زمین شناسی این است که شما تنها به شناسایی و مطالعه چند فصل تست خیز تر بپردازید. طبق بودجه بندی کنکور تجربی 1400، فصل یک و فصل سه دارای بیشترین تست در کنکور هستند، پس شما با تمرکز گذاشتن و تکرار مداوم این فصت ها به راحتی می توانید این درس را در کنکور بالای 40 درصد بزنید.

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس زمین شناسی در کنکور

  • درک و تسلط کافی اشکال و جداول
  • حاشیه نویسی و خلاصه نویسی از تکنیک های مهم مطالعه زمین شناسی است.
  • زیر نکات مهم مطالب خط بکشید.
  • مرور مطالب خوانده شده به صورت هفتگی
  • تست زدن بعد از مطالعه بار اول و مرور ها اجباری است.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1400 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.