تاریخ امروز :سه‌شنبه , 23 آوریل 2024
Method of studying Religion and Life

روش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور 1401

وقتی صحبت از کنکور می شود، بیشتر داوطلبان به این فکر می افتند که چگونه دروس را 100 درصد بزنیم. پاسخ دادن درست به تمامی سوالات کنکور کار راحتی نیست و البته حتی همه ی رتبه برترها هم به تمامی سوالات پاسخ صحیح نمی دهند و این تصور کمی دور از واقعیت است؛ به ویژه برای دروس تخصص کنکور. اما تست زدن برای دروس عمومی کنکور کمی راحت تر است و امید بیشتری برای پاسخ دادن به تعداد سوالات صحیح وجود دارد. درس دین و زندگی از جمله دروس عمومی کنکور است که اگر داوطلبان با روش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور 1401 آشنا شوند، به راحتی می توانند درصد بیشتری از سوالات را به طور صحیح جواب دهند.

بین بیشتر داطلبان از راهنمایی گرفته تا دانشگاه، این مزاح وجود دارد که هر سوالی برای درس دین و زندگی را مشاهده کردید، پاسخ ایمان، تقوا، عمل صالح را بنویسید، نصف نمره را گرفته اید. اما همانطور که میدانید این روش شاید برای امتحانات مدرسه مناسب باشد، اما در کنکور این درس بسیار جدی می شود و با توجه به تستی بودن روش فوق جواب نمی دهد.

How-to-study-religion-and-life-lessons

روش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور 1401

درس دین و زندگی یک درس کاملا حفظ کردنی است و بیشتر شامل متن و آیات برای مطالعه است. این درس با ضریب 3 تاثیر زیادی در رتبه داوطلبان دارد و شما باید نسبت به هر 3 کتاب تسلط کامل را داشته باشید.

روش مطالعه درس دین و زندگی را برای کنکور چگونه است؟

خب با توجه به اهمیت این درس حتما برای شما این سوال پیش آمده که چجوری دین و زندگی بخونم، تا 100 بزنم؟

باید به شما بگم شاید مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور بسیار راحت باشد، اما 100 درصد زدن این درس کار بسیاری سختی است و با یک بار خوندن کتاب و تست زدن امکان پذیر نیست.

در سال های گذشته هر کسی که حافظه خوبی داشت و مطالب این کتاب را حفظ می کرد، درصد خیلی خوبی می توانست بزند، اما در سال های اخیر روش مطالعه درس دین و زندگی برای کنکور تغییر مدره است و با مشاهده سوال ها متوجه می شوید که دیگر طرح سوالات این درس مانند گذشته نبوده و ترکیبی هم سوال طرح می شود. داوطلبی که تسلط کافی روی مباحث کتاب ها داشته باشد، می تواند به آن سوالات پاسخ درست را دهد. البته تست زنی برای کنکور هم اصول خاص خودش را دارد.

برای اینکه بتوانید درس دین و زندگی را در کنکور 100 بزنید باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا باید متن کتاب مانند احادیث، تیترها، اشعار و احادیث را با دقت تمام مطالعه کنید.
  • در دور 2ام مطالعه باید آیات و متن قست های مهم کتاب را هایلایت کرده و به خاطر بسپارید. همچنین باید ترجمه هر آیه را هم به خاطر بسپارید.
  • در دور 3ام مطالعه باید از مطالبی که درک کرده اید و قسمت های مهم که هایلایت کرده اید، خلاصه نویسی کنید. خلاصه نویسی حتما باید بعد از دور دوم به بعد انجام شود. خلاصه نویسی را میتوانید در گوشه کتاب به صورت تمیز، در کتاب تمرین یا در دفتر جداگانه ای یادداشت کنید.
  • بعد از تمام شدن مطالعه گذشتن یک یا دور باید به سراغ تست های آزمایشی، تست های کنکور سال قبل و تست های تالیفی بروید. برای تست زدن بهتره ابتدا یک قسمت مانند آیات رو تست بزنید و وقتی کامل حفظ شدید سراغ تست های متن کتاب بروید.
  • علاوه بر این تست ها باید هر شب 15 دقیقه برای تست زدن این درس قرار دهید تا مطالب مرور شود و از یاد نرود.
how-do-test-for-religion-and-life

چگونه درس دین و زندگی را در کنکور 100 بزنیم؟

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس دین و زندگی در کنکور

  • درک موضوع اصلی آیات و احادیث هنگام مطالعه آنها
  • نشانه و کد گذاری برای احادیث
  • مطالعه بخش اندیشه و تحقیق
  • مرور منظم مطالب از طریق تست ها
  • ابتدا درک مطلب به طور کامل و بعد خلاصه نویسی
  • مطالعه تست های کنکور سال های گذشته
  • مطالعه کلیه مفاهیم به صورت مفهومی
  • پرهیز از تست زدن قبل از مطالعه
  • تمرکز بیشتر برای مطالعه پایه دوازدهم

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1401 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1401 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1401 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1401- نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1401 – نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1401“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه تجربی 1401“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1401“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1401“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.