تاریخ امروز :چهارشنبه , 24 آوریل 2024
Method of studying the literature

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور 1401

وقتی صحبت از کنکور می شود، بیشتر داوطلبان به این فکر می افتند که چگونه دروس را 100 درصد بزنیم. پاسخ دادن درست به تمامی سوالات کنکور کار راحتی نیست و البته حتی همه ی رتبه برترها هم به تمامی سوالات پاسخ صحیح نمی دهند و این تصور کمی دور از واقعیت است؛ به ویژه برای دروس تخصص کنکور. اما تست زدن برای دروس عمومی کنکور کمی راحت تر است و امید بیشتری برای پاسخ دادن به تعداد سوالات صحیح وجود دارد. درس ادبیات از جمله دروس عمومی کنکور است که ضریب 4 دارد و اگر دانش آموزان با روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور 1401 را آشنا شوند، به راحتی می توانند درصد خوبی در این درس را بزنند.

روش مطالعه درس ادبیات را برای کنکور چگونه است؟

تعداد سوالات این درس در کنکور تنها 25 تا هست که شامل تاریخ ادبیات، املاء، آرایه های ادبی، قرابت معنایی، زبان فارسی و معنی است. بیشتر دانش آموزان سختی این درس را در زبان فارسی و تاریخ ابیات می دانند. زیرا در بخش تاریخ ادبیات حفظ کردن اسامی افراد و اثار آنها به دلیل زیاد بودن دشوار است.

در این درس به هیچ وجه نباید به فکر کنار گذاشتن هر کدام از بخش های به دلیل سختی و تمرکز بیش از حد روی مباحث دیگر مانند املاء یا قرابت ها بشوید، زیرا تعداد سوالات در هر کدام از مباحث متفاوت است و اگر شما بخشی را کنار بگذارید و در کنکور نتوانید بخش دیگر را هم پاسخ دهید، کلی ضرر میکنید. پس تعادل را در این درس حفظ کنید.

مطالعه درس ادبیات را برای کنکور

مطالعه درس ادبیات را برای کنکور

این درس برخلاف درس ریاضی و فیزیک بیشتر حفظ کردنی و مفهومی است که اگر فرد کمی تلاش کند و مرور بیشتری داشته باشد به راحتی آب خوردن می تواند نسبت به مباحث آن تسلط بیشتری پیدا کند و در کنکور هم به سوالات بیشتری پاسخ صحیح بدهد. برای اینکه بتوانید این درس را در کنکور 100 درصد بزنید، باید با یکسری نکات کلیدی درباره روش مطالعه درس ادبیات در کنکور آشنا باشید.

نکات کلیدی برای 100 درصد زدن درس ادبیات در کنکور

  • بهترین روش مطالعه این درس به صورت مبحثی است. اما می توانید به صورت درس به درس هم بخوانید. به این صورت که یک بار روزنامه وار یک درس را مطالعه کنید و برای بار دوم در مباحث عمیق شوید و زیر نکات مهم خط بکشید.
  • اگر همزمان قصد مطالعه درس ادبیات دو پایه را دارید باید حتما از یک مبحث مثلا لغت و تاریخ ادبیات دو کتاب را مطالعه کنید، تا مطالب در ذهن شما ماندگار و دسته بندی شود. اگر از یک پایه لغت و املاء و از پایه دیگر تاریخ ادبیات و لغت را مطالعه کنید، مطالعه شما ناقص و سطحی می شود.
  • نکته کلیدی دیگر برای مطالعه درس ادبیات الزامی بودن خلاصه نویسی است، که حتما باید برای هر مبحث به صورت خلاگانه خلاصه نوشته شود. برای مثال در بحث املاء لغات سخت، در بحث تاریخ ادبیات اسم آثار و افراد را خلاصه نویسی کنید.
Summarizing-literature-lessons-for-the-exam

خلاصه نویسی درس ادبیات برای کنکور 1401 

  • به دلیل فرار بودن این درس باید بسیار مرور شود تا در ذهن تثبیت شود. بیشتر دانش آموزان برای مرور این درس مجدد از صفر شروع به خواندن از ابتدا درس می کنند. این نحوه مرور مطالب درس نیست بلکه شما در مطالعه قبل از مرور باید تسلط را پیدا کرده باشید و در مرور تنها یادآوری مطالب را داشته باشید. بهترین زمان استاندارد برای مرور این درس بعد از 24 ساعت، بعد از 3 روز، بعد از 1 هفته، بعد از 1 ماه است. با این روش ششما مطالب را 4 بار مرور می کنید.
  • تست زنی برای این درس را نباید فراموش کنید. زیرا تست زدن باعث متوجه شدن نواقص مطالعه و کاهش استرس می شود. برای ثبیت مطالب و سنجیدن مطالعه خود باید 2 روز بعد از مرور اول (در بالا گفتیم مرور اول بعد از 24 ساعت است.) نسبت به تست زنی اقدام کنید. پس به دنبال منابع خوب برای تست مبحث های مختلف این درس باشید تا به تسلط کافی برسید. البته تست زنی برای کنکور هم اصول خاص خودش را دارد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

برای آشنایی با کنکور 1401 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1401 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1401 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1401- نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1401 – نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1401“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه تجربی 1401“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1401“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1401“ را در سایت فسفر مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.