تاریخ امروز :پنج‌شنبه , 25 آوریل 2024
Course Selection konkur 99

همه چیز درباره انتخاب رشته کنکور 99

داوطلبان کنکور سراسری 99، با توجه به شرایط کرونا کنکور بسیار متفاوتی را تجربه کرده اند. برخی از این داوطلبان با به تعویق افتادن کنکور، نفسی تازه گرفتن و با پشتکار بیشتر شروع کردند، ولی برخی دیگر خسته شدند و به طور جدی مطالعه نکردند و عقب افتادند. حال کنکور تمام شده و دیگر کاری نمیشه کرد. تیم مشاوره فسفر برای همه داوطلبان کنکور سراسری 99 آرزوی موفقیت دارد.چند مدت بعد از برگزاری کنکور، زمان اعلام نتایج کنکور است. سازمان سنجش در اعلام نتایج، لیست داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور 99 شده اند را اعلام می کند.

مرحله انتخاب رشته برای همه داوطلبان حتی داوطلبان با ترازهای نا مناسب نیز مهم است. به همین دلیل با داوطلبان کنکور نسبت به نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری آگاهی داشته باشند تا برای ورود به رشته و دانشگاه موردعلاقه خود یک سال دیگر پشت کنکور نمانند.

در ادامه قصد داریم درباره زمان انتخاب رشته، زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته و زمان اعلام نتایج نهایی صحبت کنیم.

انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و زمان انتشار دفترچه

هر ساله سازمان سنحش بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته را در سایت منتشر می کند. هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل برای انتخای رشته کنکور سراسری و مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل برای دانشگاه آزاد است. هر گروه آزمایشی دارای دفترچه انتخاب رشته جداگانه ای است. هدف از انتشار دفترچه، آگاهی داوطلبان آگاهی از لیست کد رشته محل، ظرفیت پذیرش رشته ها و دیگر موارد است. انتخاب رشته داوطلبان با استفاده از دفترچه به صورت اینترنتی انجام می شود.

Selection-of-the-academic-field-of-the-exam-of-the-year-99

انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و زمان انتشار دفترچه

به نظر ما بهترین انتخاب رشته باید به ترتیب باید بر اساس رتبه، علاه و آینده شغلی آن رشته انجام شود. ما در سایت فسفر مطالبی برای معرفی رشته های گروه ریاضی، گروه تجربی، گروه انسانی ارائه کرده ایم، که در آنها به معرفی آن رشته، گرایش های، وضعیت ادامه تحصیل، بازار کار، درآمد و حقوق در ایران و در دنیا پرداخته ایم. با مطالعه این مطالب می توانید اطلاعات خوبی برای تصصم درباره انتخاب رشته خود بگیرید.

انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و زمان آن

داوطلبانی که مجاز که مجاز به انتخاب رشته شده اند، تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج، می توانند انتخاب رشته داشته باشند. بازه زمانی تعیین شده توسط سازمان سنجش 10 روزه است و ممکن است گاهی 2 روز هم تمدید کنند. داوطلبان باید بدانند که عدم انتخاب رشته دراین بازه، قابل جبران نیست و حق هیچگونه اعتراض، حتی با ارائه دلیل موجه هم ندارند.

راهنمای انتخاب رشته کنکور 99

همان طور که در بالا گفتیم، انتخاب رشته از طریق اینترنت در در سایت سازمان سنجش انجام می شود. برای این منظور شما باید چند مرحله زیر را انجام دهید.

  • ورود به سایت رسمی سازمان سنحش به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “سراسری” از سمت راست سایت
  • بر روی گزینه انتخاب رشته آزمون سراسری 99 کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.
  • حال گزینه “سامانه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 – با آزمون” را انتخاب کنید تا وارد صفحه جدید شوید.
  • در این صفحه باید نکات مهم را مطالعه و بر روی کادر جمله “اطلاعیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1399 را مطالعه نمونه ام” کلیک، و روی دکمه تایید و ادامه – گام بعدی کلیک کنید.
  • با ورود به صفحه “ورود به سیستم انتخاب رشته” با انتخاب یکی از 3 روش ارائه شده، میتوانید به سامانه انتخاب رشته هدایت شوید.

آیا تاثیر معدل در کنکور 1400 ؛ مثبت است؟

نحوه چگونگی تاثیر معدل در کنکور، یکی از مسائلی است که در چند سال اخیر ذهن بیشتر داوطلبان کنکور سراسری را مشغول کرده است. با توجه به مصوبه مجلس، 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها از طریق سوابق تحصیلی داوطلبان تکمیل شود. همان طور که میدانید هرچه میزان سهم تاثیر سوابق تحصیلی بیشتر شود، میزان سهم نمره قبولی کنکور داوطلب برای ورود به دانشگاه ها کمرنگ تر می شود. داوطلبان دارای 2 نمره حاصل آزمون کنکور و نمره سوابق تحصیلی هستندد. نمره معدل و سوابق تحصیلی به 2 صورت قطعی و مثبت می تواند در قبولی داوطلب تاثیر بگذارد.

تاثیر قطعی معدل در کنکور1400

تاثیر قطعی معدل بر کنکور به این صورت است که، نمره سوابق تحصیلی و معدل به تنهایی در تعیین رتبه داوطلب تاثیر گذار است و هیج توجهی به نمره ای که داوطلب در کنکور کرده است، نمی شود.

نگران نباشید، هنور بخشنامه ای برای تاثیر قطعی معدل در کنکور برای هیچ گروه آزمایشی کنکور (ریاضی، تجربی و انسانی)صادر نشده است. در صورت تصویب نهایی این قانون، داوطلبان با نمرات سوابق تحصیلی ضعیف، باید به فکر ترمیم معدل باشند.

Impact of GPA on 1400 test

آیا تاثیر معدل در کنکور 1400 ؛ مثبت است؟

تاثیر مثبت معدل در کنکور 1400

تاثیر مثبت معدل بر کنکور به اینصورت است که، در صورتی که نمره سوابق کنکور سبب افزایش نمره کنکور شود، اعمال می شود. در صورت تاثیر مفنی نمره سوابق تحصیلی بر کنکور، اعمال نمی شود.

برای آشنایی بیشتر درباره این موضوع و اینکه تاثیر مثبت در کنکور 1400 برای کدام دسته از داوطلبان است، مطلب ” آیا تاثیر معدل در کنکور 1400 ؛ مثبت است؟” را در سایت فسفر مطالعه کنید.

نکات طلایی برای انتخاب رشته کنکور سراسری 99

  1. هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل برای انتخاب رشته کنکور سراسری است.
  2. در انتخاب رشته تمام موارد مانند محل شهر قبولی، میزان علاقه، درآمد، آینده شغلی، توانایی خود و …. را بررسی کنید.
  3. بعد از انتخاب رشته و مطالعه نحوه قبولی آن، کد رشته و ظرفیت ها، نسبت به جداسازی و یادداشت رشته موردعلاقه خود بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه کنید.
  4. داوطلبان باید رشته های مورد علاقه خود را به 3 دسته انتخاب زیر تقسیم کنند.
  • انتخاب های خوش بینانه

20 درصد از کل رشته های انتخابی را در این لیست قرار دهید.

  • انتخاب های معقولانه

50 درصد از کل رشته های انتخابی را در این لیست قرار دهید.

  • انتخاب های بدبینانه

30 درصد از کل رشته های انتخابی را در این لیست قرار دهید.

5. بعد از انجام این مراحل باید رشته های اضافی را برای اساس اولویت علاقه شخصی خود حذف کنید.

قبل از انجام ثبت تغییرات نهایی، حتما درباره رشته ها مطالعه و تحقیق داشته باشید و شرایط کاری آنها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

همان طور که می دانید در این مطلب اطلاعاتی را مرتبط با سال 99 به شما ارائه کرده ایم. برای آشنایی با کنکور 1400 به شما پیشنهاد می کنم مطالبی مانند “صفر تا صد نحوه برگزاری کنکور 1400 برای نظام قدیم و نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور انسانی 1400 – نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور تجربی 1400- نظام جدید“، “بودجه بندی کنکور ریاضی 1400 – نظام جدید“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه انسانی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه تجربی 1400“، “معرفی بهترین منابع کنکور گروه ریاضی 1400“، “معرفی و بررسی انواع و بهترین دانشگاه های ایران 1400“، “آشنایی با نحوه اصول تست زنی برای کنکور 1400” را در سایت فسفر مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.